e-Privredni

A+ A A-

Sean Gardner: Mijenjajte se ako želite opstati

 

Mogu li i domaći poduzetnici napraviti iskorak na krilima svjetskih trendova u promociji? Sean Gardner, jedan od najvećih svjetskih eksperata društvenih mreža, priča nam o tome.

Društvene mreže su sada najznačajniji alat društvene komunikacije. No činjenica je da se trenutno razvijaju i mnogi alati umjetne inteligencije koji su u stanju raditi gotovo iste stvari u komunikaciji kao i stvarne osobe. No, stručnjaci koji se bave novim tehnologijama ističu kako uprave kompanija još nisu spremne za ulaganje u takve projekte.

Već sada postoje računalni alati koji mogu pisati blogove bolje nego živi blogeri, kaže Sean Gardner, jedan od najboljih svjetskih stručnjaka za digitalni marketing i poslovna istraživanja. "Postoje virtualni alati koji vam mogu pomoći u poslovanju, posebice ako ste malo poduzeće koje nema puno novca na raspolaganju. Društvene mreže imaju poziciju koja je nezaobilazna za komunikaciju i marketing. Hoće li za dvije-tri godine doći do velikih promjena u korištenju umjetne inteligencije koja bi mogla postati standard, ostaje nam za vidjeti", kaže Gardner.

Velike mogućnosti pruža i rast virtualne realnosti, no mnogi tvrde da je to stvar koja će biti kratkog daha, s druge strane potencijal je u pojačanoj realnosti ili mješavini realnog i virtualnog. Jednako tako mijenja se i način primanja informacija. I sami mediji se moraju mijenjati ako žele opstati, upozorava Gardner.

"Prije pet godina ljudi su govorili o novim i starim odnosno tradicionalnim medijima. Te riječi više nitko ne koristi. To je zbog toga što sada događa ozbiljno integriranje platformi. Twitter se pojavio i mnogi su govorili kako će blogovi nestati zbog njega. Govorilo se i kako nam korištenje videa u takvoj komunikaciji nije potrebno. No komunikacijske platforme su počele integrirati prijenose uživo kao i video. I tako je pričanje priča učinjeno privlačnijim i jačim", dodaje Gardner.

Iako je teško predvidjeti kamo se ide, platforme poput Twittera, Facebooka i Linkedina ulažu u integraciju. Pitanje je tko će prvi napraviti korak prema virtualnoj realnosti ili pojačanoj realnosti. No kako je Facebook trenutno najjači na tržištu, ono što oni čine najviše utječe na sve druge, smatra Gardner. "Ako igrate košarku ili nogomet, ljudi prate statistiku - koliko si golova dao ili asistencija napravio. No puno je onih stvari koje se ne prate. To može biti vaša pokretljivost, koncentracija ili nešto drugo. Mnoge stvari na društvenim mrežama koje se sada ne mjere imaju posljedice koje su itekako mjerljive i korisne. Prisutnost na mrežama je važna i ako vaši pratitelji osjete da ste vi tamo, to je ono što možete iskoristiti", zaključuje Gardner.

Za svaki posao u sljedećim godinama, kažu stručnjaci, nužno je ulagati u prisutnost na društvenim mrežama. Tu postoje alati kojima se može puno napraviti. I baze podataka elektroničke pošte su velika prilika ako se pravilno i inovativno koriste. Korištenje alata umjetne inteligencije koji već postoje na tržištu prilika je da razvijete svoj posao i ostanete u tržišnoj igri koja je sve žešća.

Krešimir Sočković

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb