e-Privredni

A+ A A-

S Galebom u vatru i u vodu

Omiška tvrtka Galeb po mnogočemu je iznimka domaće tekstilne industrije, negativni trendovi koji su poharali branšu za njih su nepoznanica, a dok druge kompanije otpuštaju radnike, oni zapošljavaju. U posljednje dvije godine otvorili su preko 90 novih radnih mjesta i tako broj zaposlenika digli na 400. Gotovo svi imaju ugovore na neodređeno, uredno su im plaćeni prekovremeni sati, dobivaju jubilarne nagrade i sve ostale beneficije koje, nažalost, postaju nedostižne za sve veći broj radnika u Hrvatskoj. Ove godine obilježavaju 65. godišnjicu poslovanja, a kroz cijelo to vrijeme bili su i ostali jedan od najprepoznatljivijih domaćih brendova. Rođendan su obilježili prigodnom revijom na kojoj su prikazali novu liniju proizvoda svoje tri robne marke: Galeb, Adriatic i GLB.

“Sve tri robne marke imaju svoje bazne kolekcije i dva puta godišnje se predstavljaju kroz sezonske kolekcije (proljeće/ljeto i jesen/zima). Bazna kolekcija u sebi sadrži artikle u baznim bojama (najčešće bijela i crna) za koje tržište pokazuje kontinuirani interes. Sezonskim kolekcijama Galeb radi iskorak prema praćenju svjetskih modnih trendova. Tako nastojimo svojim postojećim kupcima uvijek i iznova ponuditi nešto novo, a potencijalnim novim kupcima dati razlog više da postanu dio velike obitelji korisnika Galebovih proizvoda”, objasnio nam je direktor kompanije Stjepan Pezo,

dodavši kako su već uložili značajna sredstva u liniju za otvoreno pletivo, a kroz idućih pola godine planiraju investirati i u liniju u konfekciji koja bi radila na preradi otvorenog pletiva. “Ovim ulaganjima želimo omogućiti konkurentnost i plasman pletiva na tržište Hrvatske ali i na izvoznim tržištima. Također, ovim ulaganjima bismo ubrzali određene faze u procesu konfekcioniranja i dodatno povećali širinu proizvoda u našoj ponudi”, ističe Pezo.

Širenje na turizam

Uz jaku bazu na domaćem tržištu, sve se više fokusiraju na izvoz kroz povećanje plasmana vlastitih brendova, iako već sada oko 50 posto proizvodnje plasiraju vani i to pretežno na razvijena, zapadnoeuropska tržišta. Dobru priliku vide i u B2B projektima koji se prvenstveno odnose na mogućnost sudjelovanja na natječajima za nabavu opreme za vojsku, policiju, carinu, vatrogasce... Na domaćem tržištu naglasak stavljaju na jačanje plasmana preko maloprodaje otvaranjem novih lokacija i povećanjem plasmana u postojećim maloprodajama. Ističu kako ozbiljniji rast na domaćem veleprodajnom tržištu mogu očekivati jedino realizacijom nekih projekata koji se odnose usko na tržišne segmente ili kupce s posebnim zahtjevima.

U velikoj mjeri svoj uspjeh mogu zahvaliti diverzifikaciji poslovanja i to ne samo po pitanju core businessa, već i širenja na druge branše, prvenstveno turizam. Naime, od 2000. godine u dvadesetogodišnjoj koncesiji imaju kamp Galeb u blizini Omiša, s kojim bilježe odlične rezultate. “Diverzifikacija poslovanja na turističku djelatnost omogućila nam je uspješno poslovanje kroz realizaciju pozitivnog rezultata i osiguranje stabilnosti i likvidnosti. Sredinom ove godine smo realizirali velike investicije i podigli ponudu našeg kampa na još veću razinu. Kampom već 16 godina upravljamo manirom dobroga gospodara, na društveno i socijalno vrlo odgovoran način. U 2015. godine smo ostvarili 120.000 noćenja, a Omiš smo kao destinaciju digli na višu razinu”, kazao nam je Pezo, osvrnuvši se potom detaljnije na B2B segment u kojem partnerima nude specifične linije proizvoda izrađene od posebnih materijala.

Funkcionalno rublje

“U B2B segmentu proizvodi se razvijaju najčešće po detaljnoj specifikaciji kupaca kojima smo uvijek spremni udovoljiti bez obzira na to o kako zahtjevnim proizvodima se radi. Galeb proizvodi nekoliko vrsta funkcionalnog donjeg rublja koje možemo svrstati u tri grupe: donje rublje s poboljšanim upravljanjem vlagom koje proizvodi tijelo (program Wet Free Fresh); donje rublje s poboljšanim upravljanjem temperaturom koje proizvodi tijelo, odnosno boljom regulacijom utjecaja vanjskih klimatskih uvjeta na organizam (programi Wet Free Warm, Ultra Termo) te donje rublje s poboljšanom zaštitom od vatre, udara vrućine i eliminiranog nakupljanja statičkog elektriciteta (program Fire Stop)”, pojasnio nam je Pezo, uz napomenu da posebnu pažnju pridaju testiranju kvalitete proizvoda. Da je ta kvaliteta uistinu neupitna potvrđuju brojni certifikati, priznanja i licence koje su kroz godine zaslužili: Hrvatska kvaliteta, Best Buy Award, Povjerenje u tekstil, ISO 9001, ISO 14001, OHSAS 18001, ISO 50001, GOTS te Superbrands 2016/2017 u kategoriji tekstilnih proizvoda.

Uz razvijenu mrežu trgovina diljem zemlje, svoje proizvode nude i putem web shopa koji kupcima omogućava da odaberu željeni proizvod iz online kataloga te da im on potom bude dostavljen na kućni prag.

“U godini kada Galeb obilježava 65. godina postojanja, vrijednosti koje s ponosom ističemo su: kvaliteta, hrvatski proizvod, tradicija i društvena odgovornost. Osim vrhunskom kvalitetom i dugogodišnjom tradicijom, do svoje smo tržišne pozicije društveno odgovorne tvrtke došli izgradnjom odnosa s kupcima, korisnicima i partnerima te kvalitetom odnosa prema svojim zaposlenicima, okolišu i cjelokupnom društvenom i gospodarskom okruženju”, zaključuje Pezo. 

Miro Soldić

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb