e-Privredni

A+ A A-

Kupujmo hrvatsko mora biti stil života

 

U Hrvatskoj je više od 211.000 nezaposlenih, a da bi se taj broj smanjio nužna je akcija Kupujmo hrvatsko, rekao je predsjednik Hrvatske gospodarske komore Luka Burilović na otvorenju dvodnevne akcije Kupujmo hrvatsko održane proteklog četvrtka i petka na središnjem zagrebačkom trgu.

Na Trgu bana Josipa Jelačića su hrvatske tvrtke, obrti, obiteljska poljoprivredna gospodarstva, udruge, zadruge i kućna radinost imali priliku izlagati svoje proizvode i prodavati ih po povoljnijim cijenama, dok je HGK svojim članicama omogućio besplatno sudjelovanje u toj akciji.

"Svi imamo jednaku odgovornost za stanje ekonomije, a pozitivan odnos prema vlastitom proizvodu je najbolji način iskazivanja domoljublja. Apeliram na svijest svakoga građanina: kupovinom domaćeg čuvamo radna mjesta i stvaramo bogatiju Hrvatsku. Kupujmo hrvatsko mora biti stil života", istaknuo je Burilović. Dodao je kako posebno priznanje treba dati herojima današnjice - poduzetnicima, te pozvao sve da potrošačku košaricu dopune sa samo pet posto više domaćih proizvoda. "Jamčim da će to imati pozitivan učinak na ukupno gospodarstvo", naglasio je Burilović.

Naša su najveća kvaliteta upravo domaći proizvodi, kazala je Mirka Jozić, izaslanica zagrebačkoga gradonačelnika Milana Bandića. "HGK to ovom akcijom pokazuje, a građani prepoznaju pa se njih 84 posto odlučuje na kupnju proizvoda hrvatske kvalitete", ocijenila je Mirka Jozić. 

Važnost kupnje domaćih proizvoda

Ususret zagrebačkoj akciji, na natjecanjima likovnih i literarnih radova u osnovnim i srednjim školama na temu Kupujmo hrvatsko nagrađeni učenici osvojili su pametne telefone i tablete marke Vivax – hrvatske proizvode tvrtke M-SAN. U kategoriji likovnih radova nagradu je osvojilo četvero učenika 4.a razreda Osnovne škole Grigora Viteza te jedna učenica 6.a razreda Osnovne škole Julija Klovića. Nagradu u kategoriji literarnih radova osvojila je učenica 3.b razreda Škole primijenjene umjetnosti i dizajna.

Hrvatska gospodarska komora ovu akciju provodi već 19 godina kojom potiče proizvodnju i promovira domaće kvalitetne proizvode te ujedno jača svijest građana o važnosti kupovine takvih proizvoda. Promocijom nositelja znakova Izvorno hrvatsko i Hrvatska kvaliteta, ali i svih ostalih kvalitetnih hrvatskih proizvoda, ova je akcija odigrala najznačajniju ulogu u jačanju svijesti nacije o važnosti kupnje domaćih proizvoda. Akcija Kupujmo hrvatsko je ujedno i osnovni poticaj proizvodnji te očuvanju postojećih i otvaranju novih radnih mjesta. Uz činjenicu da utječe na svijest potrošača o važnosti kupnje domaćih proizvoda, usmjerena je i na promociju hrvatskih proizvođača koji ulažu veliki trud, kreativnost i napore u svakodnevnoj borbi s tržišnim izazovima.

I poznati vole hrvatsko

Ovogodišnja akcija Kupujmo hrvatsko imala je svog superjunaka – CROheroja, pod čijim se kostimom skrivao Mario Valentić. Uz njega, kineziologa i poznatog osobnog trenera, na zagrebačkom Trgu bana Jelačića na otvorenju akcije pojavilo se još dvadesetak poznatih osoba.

"I ja kupujem hrvatsko, a ova akcija je moj stil života", rekao je bivši vaterpolist, a sada voditelj brenda Startas u Borovu Dubravko Šimenc. "Volim kupovati domaće proizvode jer se svaki put iznova uvjerim u njihovu kvalitetu", istaknula je najpoznatija hrvatska fitness trenerica Renata Sopek. Glumac i voditelj Tarik Filipović ističe da voli kupovati hrvatske proizvode jer se time pomaže očuvanju i otvaranju novih radnih mjesta, što u konačnici donosi boljitak za sve građane Hrvatske, a potiče se i gospodarski rast. Hrvatsko vole i stručnjaci za odnose s javnošću Krešimir Macan i Božo Skoko. "Volim i kupujem hrvatsko jer je kvalitetno i na taj način promoviramo hrvatski identitet i pomažemo hrvatskom gospodarstvu", kazao je Skoko.

Akciju su poduprli i komičar Zlatan Zuhrić Zuhra, voditelji Duško Čurlić, Antonia Stupar Jurkin, pjevač Sandi Cenov, pjevačice Alka Vujica i Sanja Doležal, blogerica Andrea Andrassy, TV voditelj Zoran Šprajc, političarka Jadranka Kosor, komičar Ivan Šarić, glumac Goran Navojec te promotori hrvatske mode – Vinko Filipić i kreatorice Matija Vuica i Martina Felja.

Ivan Šulog, OPG Šulog Ivan

Hvalevrijedna akcija

Akcija Kupujmo hrvatsko je hvalevrijedna jer mali proizvođači mogu doći do krajnjeg kupca i prezentirati svoje proizvode i kvalitetu. Drugim kanalima je vrlo teško doći do krajnjeg kupca. Budući da smo mi poznati proizvođači egzotičnog voća, meni je ovaj skup mjesto za ostvarivanje novih poslovnih kontakata i pronalaženje novih partnera s kojima bismo mogli ojačati proizvodnju ovih proizvoda i na taj način jače iskoračili na europsko tržište.

Dražen Benčević, Rukotvorine Benčević

Jedini kontakt i način za komunikaciju s tržištem 

Mi se već više od 50 godina bavimo obradom vune i pletenih proizvoda i ovakav način prezentacije proizvoda uvijek je koristan. Akcija Kupujmo hrvatsko je već sama po sebi izvrstan brend koji objedinjuje proizvode svih segmenata hrvatskog gospodarstva. Ako pogledate oko nas, na ovoj akciji nedostaju veliki proizvođači koji su u međuvremenu nestali. Kada je ova akcija započinjala prije desetak godina, bilo je više velikih hrvatskih proizvođača. Sada su snaga hrvatskog gospodarstva mala proizvodnja, obiteljska poljoprivredna gospodarstva i obrti, što svakako govori o tome koliko je ova akcija važna da i ovo malo poduzetnika koji su ostali ne nestanu. Nama je ovo jedini kontakt i jedini način za komunikaciju s tržištem. Sajmovi su skupi i logistika je preskupa za nas male izlagače. Nama je 3000 kuna za najam na komercijalnim sajmovima veliki trošak.

Dorotea Kuzmić, Euromilk

Akcija Kupujmo hrvatsko treba biti češća

Mi smo mala mljekara iz Beloslavca u Zagrebačkoj županiji koja otkupljuje mlijeko 160 hrvatskih proizvođača iz šest županija u našoj regiji i plasiramo ih ponajprije kroz naš najpopularniji brend sir Dragec. Sa sirevima nastupamo na sajmovima na kojima mnogi naši novi kupci dolaze u prvi kontakt s njima. Akcija Kupujmo hrvatsko je svakako vrlo pohvalna i mislimo da bi se ona trebala češće održavati. Ljudi još uvijek nisu dovoljno svjesni koliko je važno kupovati hrvatske prozvode, pogotovo one napravljene od hrvatske sirovine. O našim proizvodima, primjerice, ovisi čak dvjestotinjak obitelji i ako kupujete naše proizvode, ujedno podržavate proizvodnju mlijeka u Hrvatskoj koja je, znamo, pala na prilično niske grane.

Krešimir Sočković

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb