e-Privredni

A+ A A-

Intenzivna gradnja u Srbiji prilika za hrvatske namještajce

 

U prvih šest mjeseci ove godine skok građevinarstva u Srbiji bilježi rast od 25 posto, u odnosu na prošlu godinu. Samo je u prvom kvartalu porasla za 28,1 posto, a u drugom kvartalu 23,1 posto, u odnosu na isti period prošle godine. Takav porast građevinskih radova je prilika i za hrvatske drvoprerađivače koju treba iskoristiti, rekao je potpredsjednik Sektora za poljoprivredu i turizam Hrvatske gospodarske komore Dragan Kovačević prilikom predstavljanja hrvatskih tvrtki na Međunarodnom sajmu namještaja opreme i unutrašnje dekoracije u Beogradu. ""Prerada drva i proizvodnja namještaja pripada izvozno orijentiranoj grani gospodarstva budući da 71 posto prihoda ova djelatnost realizira prodajom na inozemnim tržištima. Ovaj sektor ostvaruje 8% hrvatskog izvoza. S 23.000 izravno zaposlenih drvoprerađivačka industrija u velikoj mjeri pridonosi lokalnom i regionalnom razvoju. Prisutnost naših tvrtki na sajmovima poput ovoga važna je kako bi naši parketi, vrata, prozori i namještaj od slavonskog hrasta, ali i drugih vrsta drva, bili dostupniji inozemnoj potražnji", dodao je na Kovačević 

Proizvođači klasičnih i gotovih lakirani podova PP Galeković koji izvoze 70 posto vlastite proizvodnje, primarno na tržište EU, u regiju i Azij. No vide priliku i na tržištu Srbiji. „Na srpskom tržištu smo prisutni već dugi niz godina i možemo se pohvaliti da ostvarujemo konstantni rast. Srpsko tržište smatramo velikim potencijalom jer se trenutno događa rast gradnje, najviše u samom Beogradu'' rekao je Filip Galeković. 

Izvoz proizvoda od drva i namještaja iz Hrvatske u Srbiju posljednjih je godina u porastu; 2015. tako je ostvaren izvoz od 13 milijuna eura, 2016. od 15 i pol milijuna eura, dok je u prošloj godini ostvaren izvoz od 17 milijuna i 750 eura.

Uz srpske, beogradski sajam okuplja i ostale tvrtke nama važnih izvoznih tržišta, ponajprije Italije koja je posljednjih godina zemlja u koju najviše izvozimo proizvode drvoprerađivačke industrije, zatim i Njemačke, Slovenije, Austrije, Češke, BiH, Mađarske i drugih. Za tvrtku Intrex koja izvozi petinu svoje proizvodnje važan je nastup na ovom sajmu upravo zbog toga. Njihov brand LaCasa prisutan je  na tržištima Njemačke, Srbije, Bosne i Hercegovine i Poljske, ističe direktor Krunoslav Kregar "Planiramo izvoz u sve zemlje EU. Na Sajmu promoviramo nove proizvode i kontaktiramo s poslovnim partnerima iz regije. Postoje već neke naznake sklapanja novih poslova“, potvrdio je Kregar. 

Kako bi bili konkurentni na inozemnom tržištu, važno je uz kvalitetu ponuditi i vrhunski dizajn. U organizaciji Zajednice za dizan HGK svoja dizajnerska rješenja predstavili su Filip Gordon Frank iz Polymorpha, Zoran Šunjić za tvrtku Kamen centar, Jurica Mihovec iz WOODesigna, Zoran Jerdejčić za Sabero, Danijel Palajsa iz Domus Tradea, Đena Đonlagić iz Deez produkta, Tonči Vladislavić iz Regeneracije, Alica Pancer, Milena Jovanović, Ivan Goran Žunar, Tomica Perković za tvrtku Prostoria, Filip Havranek i Kristina Lugonja – Spacetime, Ana Armano Linta iz Armano Linte, Ada Kezič iz A1 Formata i Lidija Mikluš iz Lilipop designa.           

PV/KS

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb