e-Privredni

FOTOGALERIJA: ZBF 2018

A+ A A-

Dobar posao i u Hrvatskoj

Velika većina nas smatra kako je ostvariti poslovni pothvat u Hrvatskoj veliki izazov. No stranci koji posluju kod nas, unatoč svim preprekama, kažu kako je to moguće.

The Garden Brewery craft je pivovara smještena na zagrebačkom Žitnjaku i mjesto je proizvodnje piva, ali i mjesto gdje se događanja zbivaju gotovo svakog dana. Svakodnevno poslužuju svojih pet glavnih piva, Pilsner, Stout, I.P.A., Wet Hop i Sour, te niz posebnih izdanja, i to točeno, u boci ili limenci. Sve to je projekt jednog zanimljivog čovjeka kojeg je u Hrvatsku dovela ljubav prema glazbi.

Godine 2004. došli smo u Hrvatsku i počeli smo raditi otvorivši kafić, kaže Nick Colgan, vlasnik Garden Breweryja. “Nakon toga smo odlučili napraviti i glazbeni festival koji se održavao u Petrčanima, na koji su dolazili velikom većinom britanski posjetitelji koji su, jasno, pili puno piva. Nama se otvaranje pivovare činilo kao logičan korak naprijed. Istovremeno se u svijetu, pa tako i ovdje, dogodio trend otvaranja kraft pivovara i rasla je potreba i želja ljudi koji su tražili malo drugačija piva. Kako smo na festivalima prodavali puno piva, prijatelj mi je došao s idejom otvaranja pivovare i ja sam je prihvatio”, ističe Colgan.

Njihov industrijski prostor s visokim stropovima, u industrijskoj zoni bez stambenih zgrada u blizini, možda je i najbolje mjesto za popiti pivo u glavnom hrvatskom gradu. Kada kuhaju pivo, može se osjetiti miris slada i hmelja, ali i kušati pivo skuhano prije samo nekoliko dana.

No početak svakog posla ima svoje izazove, pa je tako bilo i u ovoj pivovari, kaže Colgan.

“Morate biti strpljivi. No za nas ova poslovna avantura nije primarno bila poslovni odabir nego, da budem iskren, odabir načina života. Moja obitelj i ja došli smo u Hrvatsku kako bismo djeci dali priliku za bolje odrastanje negoli je to bilo u Birminghamu gdje smo živjeli. Ujedno sam učinio i iskorak u svojoj dotadašnjoj karijeri. Ipak primjećujem kako su se prilike znatno promijenile u zadnjih 10-12 godina. Kada smo otvorili prvi bar, festivalom smo htjeli privući nove goste, i to primarno one iz Ujedinjenog Kraljevstva. Nove su generacije propustile ono što je našim roditeljima nudio hrvatski Jadran, poput moje majke koja je dolazila sedamdesetih u Dubrovnik. Izazov je bio privući nove ljude, a kada su prvi došli i vidjeli što ima ovdje, nastavili su se vraćati i dovoditi svoje prijatelje”, naglašava Colgan.

Hrvatska tehnologija

Garden pivovara je izgrađena u Hrvatskoj, a i sva tehnologija koju koriste također je proizvedena ovdje i prilagođena potrebama proizvodnje craft piva. Tehnologija vruće i hladne vode te njihova miješanja omogućuje im da kuhaju pivo čak do tri puta dnevno, dok tehnologija samog pogona pruža mogućnost pripreme piva poput Soura - jedinstvenog, veoma osvježavajućeg piva čija popularnost raste na globalnoj razini.

Sada, kako kaže Colgan, proizvode na granici svojih kapaciteta, no plan im je povećati proizvodnju na milijun litara godišnje.

“Rast ćemo i dalje. Ove smo godine dosegli granice svojih kapaciteta proizvodnje. Naš izvoz je sjajan jer 20 posto proizvodnje završi u inozemstvu. Postoji potencijal za jačanje pozicije u maloprodaji. Rast ćemo i s organizacijom događanja u našim barovima u zagrebačkom Kitchenu i sada novootvorenom baru u Čakovcu. Nove stvari dolaze svakog dana. Zavrtjelo se i nastavlja se vrtjeti”, zaključuje Colgan. 

Krešimir Sočković

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb