e-Privredni

FOTOGALERIJA: ZBF 2018

A+ A A-

Manifestacije brendiraju destinacije

Ako ne date tržištu priču o kojoj će pričati, oni će definirati vašu brand priču.  – izjavio je David Brier jedan od priznatijih stručnjaka na području razvoja brandova i vlasnik mnogobrojnih nagrada. Upravo bi se ovime trebali voditi u razvojnim strategijama turističkih destinacija u industriji koja se kod nas više razvija slučajno, a manje strateški jer naprosto ne koristimo raspoložive turističke alate. 

Prema prognozama Svjetske turističke organizacije za trendove do 2030. u sektoru bitno je da se, između ostalog, definira uspješan model kojim se animiraju i angažiraju posjetitelji, pruži autentična vrijednost, izgrade specifične teme same destinacije kroz različitost ponude, a posebno u području manifestacija. Suštinski je must have za destinaciju da pruži vrhunsko iskustvo jer ljudska neurološka struktura to pamti – a upravo znanja iz područja neuroznanosti otvaraju nove horizonte u poslovanju te načinu kreiranja proizvoda i usluga, kao i njihovoj komunikaciji.  

Ovdje čak više ne govorimo hoće li se samo pojedinoj grupi posjetitelja s višim standardom pružiti iskustvo luksuza, već je nužno da destinacija teži pružiti iskustvo obilja neovisno o standardu gosta, a u definiranim cjenovnim okvirima. Upravo je ovo pravi test umijeća koji prolazi svaki stručnjak za upravljanje turističkim destinacijama.  

Prema provedenoj TOMAS anketi Instituta za turizam od 2014. do 2017. vidljiv je rast udjela gostiju s višim prihodima, a smanjuje se važnost pasivnog odmora te povećava aktivni odmor. Prema istoj analizi vidljivo je da je prosječna dnevna potrošnja po osobi iznosila 78,77 eura, od toga, preko 65% potrošnje odlazi na smještaj i hranu, a svega 10-tak posto na kulturu, zabavu, sportsku rekreaciju i izlete gdje je ogroman potencijal za rast. Gosti su nam zadovoljni većinom elemenata ponude ali i dalje su loše ocjene ponude destinacija što je industriji doživljaja otegotna okolnost jer moderni turistički doživljaji počivaju na razvijenijim potrebama današnjih turista koja inzistiraju na jedinstvenom iskustvu u destinaciji. Bitno je istaknuti da se doživljaj odnosi na sva iskustva gostiju dok biva u destinaciji te je glavni preduvjet osigurati vrhunski doživljaj našim gostima sinergijskim djelovanjem svih involviranih u pružanju turističke ponude. Točnije, cijela destinacija treba disati turizam kako bi se povećala razina kvalitete uslužnosti u sektoru, generiralo jedinstveno iskustvo turistima i posljedično povećala potrošnja.

Kada govorimo o brandingu i kako se branding destinacije naslanja na ostvarenje navedenih vrijednosti iste važno je razumijevanje da je svaka destinacija brand samo je pitanje kako turisti percipiraju vas kao brand - pozitivno ili negativno. Bitno je znati da percepcija posjetitelja da destinacija zadovoljava njihove potrebe ne generira ponovni povrat gostiju, točnije, danas osrednjost u turizmu nije model s kojim se može konkurirati na svjetskom turističkom tržištu koji se kroz jeftinije usluge transporta približio stanovnicima svijeta. Misli globalno, djeluj lokalno – sve više utječe na akcije koje ćete provoditi. U općinama poput Medulina kojoj se za vrijeme sezone poveća broj stanovnika za oko 450%, koja inače uživa status perjanice hrvatskog turizma, nastojimo da kroz raznovrsnost turističke ponude kontinuirano povećavamo potrošnju. Upravo u tom segmentu u Medulinskoj rivijeri razvijamo manifestacijsku ponudu općine koja osigurava, iznimnu kvalitetu sadržaja koji mogu osigurati jedinstveni doživljaj. Pored toga, nastojimo da kao destinacija osiguramo vlastite kulturno-zabavne i sportske sadržaje koji će utjecati na branding destinacije te pozicioniranje iste na svjetske liste. Iz svog dugogodišnjeg iskustva u produkciji turističkih doživljaja vidljivo je da destinacije počesto zaborave sustavno razvijati vlastite kvalitetne sadržaje te se oslone na dolazak poznatih svjetskih produkcija doživljaja što stvara ovisnost destinacije o samo jednoj manifestaciji koja se po gubitku iste ne uspijeva brzo prilagoditi. Naravno, da je dobro ugostiti velike svjetske manifestacije no valja znati balansirati upravljanje ponudom kako bi se smanjili ili u potpunosti anulirali rizici ovisnosti destinacije o istom. Uz razvoj vrhunskih kulturno-zabavnih sadržaja ciljano našim gostima želimo osigurati izniman umjetnički doživljaj jer kultura na autentičan način animira goste. Za primjer, ovu godinu 28. lipnja otvaramo Rocks&Stars festival koji se održava tokom ljeta u prirodnom ambijentu do sada slabo korištenog starog rimskog kamenoloma Cave Romane u Vinkuranu. Naslanjamo se na korištenje vlastitih resursa, a sama manifestacija obiluje raznovrsnošću i vrhunskim izvođačima. Tokom festivala nastupit će Maksim Mrvica, naš svjetski poznati pijanist, Stefana Milenkovića, violinist-virtuoz, legendarni Darko Rundek, gudački kvartet Bond, Ricchi e Poveri, jednog od najpoznatijih talijanskih sastava, itd. 

U kreiranju sadržaja vodili smo se mišlju da u destinaciju dovedemo svjetski poznate umjetnike te osiguramo da se predstave i manje poznati, a kvalitetom bogati, izvođači.  Uz navedeno, posebnu smo pažnju posvetili društveno osjetljivim temama pa smo tako, između ostalog, koncertom Maksima Mrvica donirat ćemo inkubator pulskoj bolnici kako bi osnažili angažman lokalnog stanovništva. Također smo u cilju jačanja multikulturalnosti ovu godinu osigurali našim gostima da uz hrvatske vrijednosti upoznaju i izraelske kroz dvodnevni program Discover Israel na kojem nastupaju mentalist, Roy Yozevitch, te glazbeni izvođači Duo Ozone i band Acollective, a cijeli program oplemenjen je izložbom fotografija i gastro delicijama. Multikulturalnost te međusobno razumijevanje i prihvaćanje različitosti je alfa i omega uspjeha turizma. 

Diana Kiršić Rosanda, Medulinska Rivijera

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb