e-Privredni

FOTOGALERIJA: ZBF 2018

A+ A A-

Brend, to sam ja

Scott Gould, jedan od najboljih stručnjaka za engagement brending, autor i konzultant za Microsoft, Nokiju, GAIN, Finland tourist board, Quilliam, Church of England, ARM, F&W Mediju, uveo je sve prisutne na Zagreb brend forumu u temu o engagement brendingu. Izlaganje mu je bilo veoma zanimljivo i prpošno te je u nekoliko navrata uključio i sve prisutne koji su, doduše sramežljivo, ipak prihvatili takav način prezentacije. Gould je predavanje započeo malom anketom u kojoj su prisutni odgovarali za koji su tip engagementa, ili na hrvatskom, angažmana. Ne bilo kakvog, nego brend angažmana. Ponudio je nekoliko opcija za glasovanje, poput angažmana na društvenim mrežama ili pak Star Wars angažmana koji je predstavljao najveći doseg angažiranosti. Ne treba čuditi da se većina prisutnih odlučila upravo za taj tip angažiranosti za svoj brend jer ona kod brenda znači nešto puno više od angažmana na društvenim mrežama.

Osoba ili kupac koji voli neki brend sa, nazovimo ga, Star Wars statusom vrijedi, kako je Gould rekao, 23 posto više od običnog kupca koji nije toliko angažiran ili uključen u taj brend, te troši tri puta više novca za taj brend i 90 posto češće ga kupuje od prosječnog kupca. Uz to, takav kupac je i lojalniji i veća je vjerojatnost da će kupiti nove proizvode svog najdražeg brenda. “Kad vas ljudi vole, kada je vaš brend u njihovim glavama i kada se poistovjećuju s njim, to znači da ste uspjeli”, ocijenio je Gould.

Ali kako “natjerati” ljude da se povežu s vašim brendom i da budu uključeni u njega?

Razine uključenosti u brend

Naravno, Gould i za to ima rješenje. Pretvorio ga je u knjigu koju je u kratkim crtama predstavio okupljenima na Forumu. Objasnio je da postoji više razina angažiranosti oko brenda. Prva razina je “attention engagement” ili privlačenje pažnje na svoj brend, što je danas u moru brendova prilično teško. Druga razina je “action engagement” ili akcija, što znači da ste već privukli pažnju i sada netko s vašim brendom “koketira”. Problem ove razine je u tome što je brzo prolazna, ali je također ključna kako bi se došlo do krajnjeg cilja tj. do najviše razine uključenosti u brend koju Gould naziva “aligment engagement”. Tu zadnja razina predstavlja poravnanje s brendom ili potpunu povezanost. “To je razina na kojoj ste sa svojim najdražim brendom povezani na emocionalnoj, mentalnoj, a možda čak i duhovnoj razini”, kaže Gould. To je ono što svaki brend želi postati. Želi da na njega mislite prije spavanja, kada se probudite i tijekom cijelog dana, svaki dan, svaki sat - potpuna povezanost. Sjetimo se samo čekanja u redu od jutra do sutra kako bismo prvi došli do svog novog iPhonea. To je potpuna povezanost koju brend želi, a neki od moćnih brendova je i dobiju. “Kada je netko na toj razini povezan s brendom, on se s njim poistovjećuje te identitet brenda postaje njegov vlastiti identitet. Brend, to sam ja”, zaključuje Gould. 

Jozo Knez

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb