e-Privredni

A+ A A-

Izvrsna prva godina Fenomena Plitvice

Fenomen Plitvice prve je goste primilo početkom ožujka ove godine. Naselje je to koje se prostire na gotovo 142.000 četvornih metara na području Plitvica Sela, a čini ga devet drvenih kuća s tradicionalnim konstrukcijama od drvenih greda i krovovima od drvene šindre. U tri kuće smješteni su vrhunski restoran, opuštajuća spa zona i mjesto za druženje uz roštilj, a u ostalima prostrani apartmani koji mogu primiti ukupno 54 gosta. U projekt su investirana 34 milijuna kuna, od čega je od Europskih fondova za regionalni razvoj  osigurano 10 milijuna kuna. Prema riječima Joze Tomaša, direktora tvrtke Potestas, kompleks Fenomen Plitvice ostvario je u kolovozu popunjenost od 78 posto, dok će popunjenost u rujnu, prema svemu sudeći, biti oko 90 posto. „Ovo je prva sezona, tako da teško možemo reći kada je glavna sezona. Usudio bih se reći da sva četiri godišnja doba imaju svoju špicu sezone. Priroda na ovom mjestu pokazuje ljepotu u sva četiri godišnja doba“, kazao je Tomaš.

Vrt s autohtonim biljem, teretana na otvorenom, jutarnja joga, igralište za djecu, bez buke i gužve, naglasak na lokalnim dobrima i očuvanju prirodnih resursa, tako izgleda pravi odmor, kažu nam djelatnici. Fenomen Plitvice idealno je mjesto za potpuno opuštanje i punjenje energije.

Suradnja s lokalnom zajednicom

Iza ovog luksuznog resorta stoji tvrtka Potestas u čijem je vlasništvu poznati splitski hotel Park i luksuzna Villa Petra na Braču. „Gradnja resorta trajala je nekoliko godina kako bismo zadovoljili stroga pravila o zaštiti okoliša, što nam je bilo iznimno važno s obzirom na to da se nalazimo u središtu jednog od najljepših nacionalnih parkova u svijetu. Kućicu po kućicu gradili su najbolji lokalni majstori s najkvalitetnijim lokalnim materijalima. Da bi ovakvi projekti bili uspješni, iznimno je važna sinergija investitora s lokalnom sredinom i odgovorno ponašanje prema okolišu. U suradnji s prirodom i okolišem stvorili smo oazu mira, spokoja i tišine. Naš slogan 'Where luxury meets nature' odražava se u svakom detalju našeg turističkog naselja. Nova destinacija znači i nove izazove i nove timove. Svakim takvim ulaganjem otvaraju se nova radna mjesta što je itekako važno za hrvatsko gospodarstvo i zapošljavanje mladih“, istaknuo je  Joze Tomaš, direktor tvrtke Potestas, na predstavljanju ovog projekta novinarima.

Iskustvo u EU fondovima

Ovo turističko naselje nije jedini projekt tvrtke Potestas financiran sredstvima Europske unije. Naime, Hotel Park u Splitu prvi je privatni hotel u Hrvatskoj koji je EU financirao maksimalnim iznosom.

„U slučaju Hotela Park prijavili smo se na natječaj Povećanje gospodarskih aktivnosti malih i srednjih poduzeća, koje je raspisalo Ministarstvo poduzetništva. Bilo je vrlo zahtjevno pisati projekt i u tom procesu nismo koristili pomoć konzultanata. Odobren nam je do sada najveći iznos, a ukupna investicija stajala je oko 10 milijuna eura. Isplatio se svaki uloženi euro jer je prije tri godine grad dobio reprezentativni luksuzni hotel s pet zvjezdica, a Hotel Park je i dalje zadržao šarm urbanog Splita. Od izgradnje 1921. Hotel Park je najprestižnije mjesto za sva glavna politička i društvena događanja u Splitu i Dalmaciji. Na prekrasnoj je lokaciji, neposredno uz plažu Bačvice i staru gradsku jezgru, a zbog ljepote i povijesnih događanja koja su se zbila u Hotelu proglašen je spomenikom kulturne baštine“, kaže Tomaš.

Trendovi povratka prirodi

Fenomen Plitvice konceptom prati najnovije trendove ruralnog i takozvanog  transformacijskog turizma. Transformacijski ili novi turizam dio je trenda povratka samima sebi, prirodi i bitku, koji napušta komercijalno-potrošački način življenja i temeljen je na doživljaju. U doticaju s prirodom, ali i upoznajući nove kulture i narode, usporavamo tempo, oslobađamo se pritiska i stresnog načina života i dolazi do trajnih promjena u našim životima.

Novi turist sve se više zanima za povijest, kulturu i tradiciju odredišta u kojem boravi, želi se uključiti u lokalni život za vrijeme odmora. Ruralni prostor, luksuzne vile i turistička naselja s četiri i pet zvjezdica na ruralnom području s odgovornim ponašanjem prema okolišu, odmor na domaćinstvima, lokalna gastronomija, aktivni odmor u prirodi zanima društveno i ekološki osviještene goste koji očekuju da turistička ponuda bude u skladu s njihovim uvjerenjima. Žele osjetiti život u prirodi, nalet adrenalina osvajajući planinske vrhove ili mir u šetnji šumom uz jezero.

Takvi gosti na odmor dolaze uglavnom izvan glavne turističke sezone, u potrazi su za autentičnim doživljajem, u pravilu su veće platne moći i u destinaciju dolaze vlastitim automobilom. Iako je ruralni turizam sve traženiji oblik ponude, stručnjaci ne predviđaju veliki rast s obzirom na to da je riječ o posebnom obliku turizma koji nije masovan, ali  generira nova radna mjesta, nove sadržaje i razvoj gospodarstva na ruralnom prostoru, a u njegovu fokusu je kreativna ponuda.

Jozo Vrdoljak

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb