e-Privredni

A+ A A-

S prirodom do zdravlja

Mljekara Euro-milk nalazi se u selu Beloslavec, u Općini Bedenica u Zagrebačkoj županiji u blizini tromeđe Varaždinske, Krapinsko-zagorske i Zagrebačke županije.

Mljekara posluje od 1998. godine i trenutačno zapošljava 36 osoba s područja općine i susjednih naselja, kojima je to većinom prvo radno mjesto. Godišnje otkupljuje devet milijuna litara mlijeka od 160 proizvođača s područja čak šest hrvatskih županija - Zagrebačke, Varaždinske, Krapinsko-zagorske, Koprivničko-križevačke, Bjelovarsko-bilogorske i Virovitičko-podravske županije. To mlijeko se prerađuje u modernoj mljekari od 1400 četvornih metara. Iako na tržište stavljaju mnoge mliječne proizvode, poput svježeg mlijeka, sira i vrhnja, maslaca, jogurta, milerama te mliječnih namaza, najpoznatiji su po svom brendu - sirevima Dragec.

“Sirevi Dragec je naš najpopularniji brend. S njima često nastupamo na sajmovima i mogu se kupiti u gotovo svim trgovačkim lancima”, ističe Dorotea Kuzmić, voditeljica marketinga i prodaje tvrtke. “Ljudi nisu dovoljno svjesni koliko je važno kupovati domaće proizvode, a posebno one koji su napravljeni od hrvatskih sirovina. O našim proizvodima ovisi čak 200 obitelji i ako kupujete hrvatske proizvode, pa tako i mlijeko i mliječne proizvode s hrvatskih farmi, pomažete i očuvanju radnih mjesta i egzistenciji domaćih proizvođača”, ističe Dorotea Kuzmić. Sirevi Dragec proizvode se od kravljeg mlijeka, a postoje u pet varijanti - dimljeni, sušeni, s crvenom paprikom, zelenim paprom te češnjakom.

Plemićki sir

Odnedavna nude sir škripavac i kuhani dimljeni sir pod brendom - Plemićki sir. “Trudimo se očuvati zaboravljene okuse - čuvati tradiciju, one starije vratiti u djetinjstvo i pobuditi nostalgiju za dobro poznatim okusima, mirisima i slikama. Mlade želimo upoznati s njihovim korijenima i pokazati kakvo se bogatstvo skrivalo u kućanstvima njihovih baka i djedova. Oživjeli smo puno zaboravljenih namirnica poput sirutke, stepke i pravog domaćeg putra. Tako smo i sad udahnuli život dobro poznatom polutvrdom kuhanom dimljenom siru koji se pripremao u skoro svakom domaćinstvu u sjeverozapadnoj Hrvatskoj”, ističe ona, dodajući kako od ove godine na tržište plasiraju i manja pakiranja sireva.

U Euro-milku kažu kako kontinuiranim radom na održavanju kvalitete, razrađenim sustavom kontrola i stalnim promocijama svojih proizvoda svake godine povećavaju tržište, broj zaposlenih i kapacitete prerade mlijeka i proizvodnje mliječnih proizvoda.

“Naš moto je ‘S prirodom do zdravlja’, pa vodeći se time proizvodimo sireve, maslac i fermentirane proizvode bez upotrebe konzervansa i umjetnih aditiva, a radimo ih ručno”, ističe Dorotea Kuzmić. 

Krešimir Sočković

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb