e-Privredni

FOTOGALERIJA: ZBF 2018

A+ A A-

Kvalitetna hrvatska vina višestruko nagrađena na sajmu ProWein

"Sajam ProWein vrlo je bitan za hrvatsko vinarstvo jer je to prilika da se naša vina predstave profesionalnoj publici u Njemačkoj, ali i ostatku Europe i svijeta. Veliki interes posjetitelja potvrđuje da se na tradicionalnim tržištima traže nove vrste vina, a to je svakako prilika za naše autohtone sorte. Hrvatski vinari ovdje mogu direktno razgovarati s kupcima o plasiranju vina na zajedničko tržište EU, ali i na neka zahtjevnija svjetska tržišta poput SAD-a, Kanade, Kine i Japana", istaknuo je tajnik Udruženja vinarstva HGK Igor Barbarić na Međunarodnom sajmu vina i jakih alkoholnih pića ProWein 2018. koji se održava od 18. do 20. ožujka u Dusseldorfu, u Njemačkoj.

U organizaciji Udruženja vinarstva HGK na sajmu se predstavlja 16 hrvatskih vinarija i dva proizvođača jakih alkoholnih pića pod brandom Vina Croatia. Na dva štanda površine 102 četvorna metra svoje proizvode izlažu Badel 1862, Osilovac, Feravino, Lagradi, Iločki podrumi, Dingač Skaramuča, Dvanajščak – Kozol, Krauthaker, Vinarija Iuris, Kutjevo, Poljopromet – Vina Terra Madre, Veralda, Belje, Timarist – Vinarija Raak, Zlatan Otok, Degrassi, Kraljevski vinogradi te dva proizvođača jakih alkoholnih pica: Maraska i Apimel.

"Nastup na ovom sajmu je izuzetno važan zbog kontinuiteta izgradnje imidža branda hrvatskih vina Vina Croatia – Vina Mosaica po kojem smo prepoznatljivi", kazao je Barbarić. 

Hrvatska je u Njemačku prošle godine izvezla vina u vrijednosti preko dva milijuna eura što tu zemlju čini drugim po veličini izvoznim tržištem za domaća vina nakon BiH. Čak 16 posto ukupnog izvoza hrvatskih vina ide za Njemačku. Ukupno gledajući prošlu godinu u odnosu na 2016., uvoz vina se vrijednosno smanjio za sedam posto, dok se izvoz povećao za 24 posto.

Badel 1862 već tradicionalno nastupa na ovom sajmu te uz Kutjevo izvozi i najveće količine vina na njemačko tržište. "Želja nam je još više se približiti hrvatskim, ali i stranim konzumentima koji su Hrvatsku prepoznali kao posebnu turističku destinaciju. Badelov asortiman bijelih vina u posljednjih godinu dana doživio je snažno stilsko i kvalitativno unapređenje po uzoru na naš portfelj crvenih vina. Tako smo tržištu uz prepoznatljive brandove Korlat, Korlat Supreme, Ivan Dolac i Dingač, ovih dana predstavili graševinu berbe 2017. iz Vinarije Daruvar pod brandom Vezak. Riječ je o vinu koje je po ocjenama stručnjaka veliki favorit i smiješi mu se sjajna budućnost. Svaki naš proizvod je jedinstven što potvrđuje i najnovija nagrada osvojena pod okriljem sajma Prowein 2018, Mundus Vini - Spring tasting 2018, Best of show Croatia za Arhivsku graševinu 1990.", rekla je Kristina Bocak Gojun, direktorica marketinga i inovacija u Badelu 1862.

Vina Belje su na ovom sajmu dobila čak tri nagrade na prestižnom ocjenjivanju Mundus Vini i to zlato za najnagrađivaniju Graševinu Goldberg berbe 2016. te srebro za vrhunsku Graševinu 2017. "Najviše smo ponosni na srebro koje smo dobili za kvalitetnu Graševinu 2017. jer smo ovim potvrdili kako je kvalitetna butelja Graševine najbolji omjer cijene i kvalitete. Ovo tržište je prepoznalo kvalitetu naših vina i spremnost za izlazak na zahtjevna svjetska tržišta", izjavila je Ivana Grepo iz Vina Belje. 

"Sudeći po posjetiteljima u ova dva dana, sajam je odlična prilika za male proizvođače da predstave i plasiraju svoje proizvode na europsko i svjetsko tržište", poručio je Viktor Dvanajščak iz vinarije Dvanajščak – Kozol koja na sajmu izlažu prvi puta poslije nekoliko godina. "Inače, ove godine dobitnici smo srebrne medalje Mundus Vini za Pušipel prestige, što dokazuje našu pretpostavku da je Europa spremna i želi nove i posebne autohtone sorte. Očekujemo veću mogućnost plasmana naših međimurskih proizvoda u zemlje Beneluxa i Skandinavije", istaknuo je Dvanajščak.

ProWein je vodeći međunarodni sajam vina i jakih alkoholnih pića na kojem se tradicionalno susreću posjetitelji i vodeći svjetski proizvođači i distributeri, a izlagači predstavljaju kompletan pregled svjetskog tržišta u deset izlagačkih paviljona. Ove godine se predstavilo preko 6600 izlagača iz više od 60 zemalja na prostoru od 71.924 četvorna metra, uključujući 400 međunarodnih distributera i dobavljača alkohola i alkoholnih pića. 

 

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb