e-Privredni

A+ A A-

Kongresni turizam u porastu

U posljednjih nekoliko godina Hrvatska postaje sve važnije odredište poslovno-kongresnog turizma. Razdoblje pred i posezone pravo je doba za održavanje raznih vrsta kongresa, s eminara i skupova na koje sve više dolaze poslovni ljudi iz inozemstva. Poznato je da su poslovni ljudi bolje platne moći od uobičajenih turista koji u našu zemlju dolaze na odmor, pa prema tome i troše tri do četiri puta više od njih u izvanpansionskoj ponudi. To se može objasniti činjenicom da troškove prijevoza, boravka i smještaja u hotelima za vrijeme trajanja kongresa sudionicima takvih skupova uglavnom plaćaju njihove tvrtke, pa zato mogu više novca od ostalih turista potrošiti za neke svoje potrebe. Među najznačajnije kongresne gradove u Hrvatskoj ubrajaju se Zagreb, Opatija i Dubrovnik u kojima se održava najviše raznih vrsta seminara, poslovni h skupova i kongresa.

O važnosti kongresnog turizma govore i statistički podaci Državnog zavoda za statistiku prema kojima je u šest mjeseci ove godine u Hrvatskoj održano ukupno 4237 poslovnih skupova. Pritom su u razdoblju od siječnja do ožujka ove godine održana 1823 poslovna skupa što je 5,9 posto više nego u istom razdoblju prošle godine. Od toga je u hotelima i ostalim smještajnim objektima održano 1650 ili 8,1 posto više. 

Ukupan broj dana trajanja svih poslovnih skupova u tri mjeseca ove godine bio je veći 6,9 posto, dok je ukupan broj sudionika na poslovnim skupovima porastao 5,2 posto u odnosu na razdoblje od siječnja do ožujka 2013. Jednodnevnih je poslovnih skupova bilo 1245 ili 7,1 posto više, a višednevnih 578 što je 3,4 posto više nego u istom prošlogodišnjem razdoblju. Promatrajući prema stručnoj organizaciji, u tom su razdoblju 67,2 posto poslovnih skupova organizirale korporacije i tvrtke, a 32,8 posto udruge i institucije. S obzirom na to da nemaju svi poslovni skupovi i kongresi isti karakter, gledajući prema vrsti poslovnog skupa u prva tri mjeseca ove godine najveći udio u strukturi poslovnih skupova imali su poslovni sastanci, i to 56,9 posto, te kongresi i konferencije, 38,9 posto. Od ukupnog broja kongresa i poslovnih skupova, 86,6 posto (6,1 posto više) ili njih 1579 su bili nacionalni, a 13,4 posto (4,7 posto više) ili njih 244 međunarodni skupovi.

U razdoblju od travnja do lipnja u našoj je zemlji održano 2414 poslovnih skupova ili dva posto više nego u istom lanjskom razdoblju. Od toga je u hotelima i ostalim smještajnim objektima održano 2220 ili 3,3 posto više takvih skupova. Od ukupnog broja skupova jednodnevnih je bilo 1277 tj. 3,3 posto manje, a višednevnih 1137 ili 8,8 posto više nego u razdoblju od travnja do lipnja 2013. godine. Ukupan broj dana trajanja svih poslovnih skupova u promatranom razdoblju bio je veći za 8,7 posto, dok je ukupan broj sudionika na poslovnim skupovima bio manji za 1,4 posto.

Promatrajući prema stručnoj organizaciji, od travnja do lipnja struktura organizacije vrlo je slična kao i u prethodnom tromjesečju: 67,1 posto poslovnih skupova organizirale su korporacije i tvrtke, a 32,9 posto takvih skupova udruge i institucije. Prema vrsti sastanaka i u ovom razdoblju najveći udio u strukturi od 47,3 posto ili 1142 imali su poslovni sastanci, dok su kongresi i konferencije sudjelovali sa 44,2 posto, a bilo ih je 1066. Pritom je održano 4,8 posto manje poslovnih sastanaka te 5,6 posto više kongresa i konferencija nego u istom razdoblju prošle godine. Od svih poslovnih skupova njih 1775 (2,8 posto više nego lani) ili 73,5 posto bili su nacionalnog, a 26,5 posto ili njih 639 (isto kao prošle godine) međunarodnog karaktera. 

(Sanja Plješa, PV) 8. rujna 2014.

Hitovi: 2537

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb