e-Privredni

A+ A A-

Rast prodaje Kofole - dobar posao u regiji Adriatic

Unatoč rekordnom rastu prodaje u Češkoj, Slovačkoj i Adriatic regiji, Kofola Grupa je prema očekivanju prijavila smanjenje od 3,8% u prvih 6 mjeseci 2017. godine u odnosu na godinu prije. Dobit prije kamata, oporezivanja i amortizacije (EBITDA) se smanjila za 32,1% u odnosu na prethodno razdoblje.

Uspješne akvizicije u Adriatic regiji i dalje uvelike doprinose zadovoljstvu vlasnika Grupe, kao i rast prodaje od 19,2%. Udio regije u dobiti prije kamata, oporezivanja i amortizacije (EBITDA) u ukupnom poslovanju Grupe povećao se s 14% na 20% na godišnjoj osnovi. Valja napomenuti kako je posebno pozitivna činjenica da EBITDA regije raste unatoč velikim ulaganjima u komercijalne troškove i razvoj distribucijske mreže. Dva su glavna razloga za takav uspjeh. Prvi je inovacija i rad na portfelju proizvoda, poput nove sportske linije Radenska proizvoda, novog pristupa u izradi i ponudi vode s okusima te oživljavanje tradicionalnih brandova gaziranih bezalkoholnih pića. Drugi je povećanje učinkovitosti u proizvodnim pogonima te ubrzanje internih poslovnih procesa.

 

"Nakon akvizicije smo se konsolidirali i povećali svoj dominantni udio Radenska branda na tržištu mineralne vode. Ove godine bilježimo vrhunske rezultate u kategoriji gaziranih bezalkoholnih pića, gdje je tradicionalni brand Ora u lipnju zabilježio rekordni tržišni udio od 45%,“ ističe Jannis Samaras, generalni direktor Kofola Grupe ČeskoSlovensko, komentirajući slovensko tržište.

Na domaćim tržištima Češke i Slovačke grupa je povećala prodaju za 3,2%. Rajec i Rauch su u najvećem dijelu doprinijeli tom rastu. Segment restorana i impulsne kupovine iznova bilježi najbrži rast (8% u odnosu na proteklu godinu). UGO brand je u ovom segmentu zabilježio neprikosnoveni rast od 30,5% u odnosu na godinu prije, ostvarujući prodaju od 1,6 milijuna eura. Grupa je vezano uz UGO brand najavila i novu akviziciju. Riječ je o preuzimanju proizvodne i distribucijske operacije za salate od tvrtke Titbit, a koja proizvodi nekoliko tisuća salata na dnevnoj bazi te ima godišnji obrt od 2,2 milijuna eura. Navedenom akvizicijom Kofola će u Češkoj postati vodeća grupa u proizvodnji pakiranih svježih salata.

Grupa je u Poljskoj napravila dva ključna koraka. „Do kraja godine ćemo konsolidirati našu proizvodnju unutar jedinstvene suvremene tvornice u Kutnu, a u lipnju smo akvizirali prospektivnu lokalnu brzo rastuću tvrtku Premium Rosa. Tvrka je specijalizirana za izradu proizvoda od voća i ljekovitih trava prema tradicionalnim receptima, a to je segment koji bilježi kontinuirani rast unutar nekoliko proteklih godina“, ističe Daniel Buryš, financijski direktor Grupe, dodajući: "Proizvodnja teče prema planu i vjerujem kako rezultati neće izostati.“  Smanjenje udjela Poljske u prihodima Grupe većinom se može pripisati promjeni poslovnog modela kojem je plan povećati prodaju vlastitih brandova nauštrb privatnih.

PV

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb