e-Privredni

A+ A A-

Event management u gospodarskoj ekspanziji

U hiperinflaciji raznoraznih događanja kojima se tvrtke, institucije i države želi približiti različitim javnostima pomalo se zaboravlja na kompleksnost i snagu ciljanog upravljanja eventima. Primarno se strateškom pristupu event managementu posvećuju veće tvrtke zbog raspoloživosti budžetom, no i dalje se pokazuje da se propusti kapitalizirati snaga ovog komunikacijskog alata. Iako se event management definira primarno kao marketinški alat iznimno je komplementaran s područjem osnaživanja odnosa sa širim javnostima, kao i njegovanja društveno odgovornog poslovanja. Iznimno je integrativan alat koji može doprinijeti i kreirati vrijednosti za sve uključene interesne grupacije. U svojoj suštini ovaj alat nije učinkovit za quick win ciljeve, brzinsko prikupljanje informacija pod krinkom edukacije, jednokratno korišten networking i sl., već se valja koristiti sustavno i ciljano integrirajući miks različitih aktivnosti koje na taj način mogu osigurati povrat ulaganja. 

U svojoj suštini event management se bazira na socijalizaciji – povezivanju u cilju boljeg razumijevanja kako bi se premostile prepreke u interakciji i kada se kvalitetno koristi tada oplemenjuje value chain na korporativnoj, državnoj i inoj razini. Posebnu snagu event management ima u gospodarskoj ekspanziji kada se sreću apsolutno dvije različite kulture. Kada imate za cilj spajati dva tržišta gdje svaki ima svoj percepcijski konstrukt valja razumijeti da usprkos raspoloživim informacijama i dalje jezična barijera, otpor prema promjeni, razlike u kulturi predstavljaju prepreku koju valja premostiti. U tom segmentu cijeli miks raznovrsnih događanja treba planirati kako bi se spojila dva svijeta u cilju stvaranja vrijednosti. Jedan od najplemenitijih načina predstavljanja kulture jedne zemlje je kroz glazbu, univerzalni jezik čovječanstva koja spaja rastvarajući krutost ustaljenih obrazaca. Primjerice, u svom radu s kineskim partnerima iz bogate pokrajine Hebei planski smo pristupili u osnaživanju gospodarskih i političkih odnosa među državama. U suradnji s Kineskim Veleposlanstvom, Hrvatsko-kineskim kulturnim centrom, Kinesko Jugoistočno Europskom Poslovnom Asocijacijom, partnerima iz bogate kineske pokrajine Hebei te relevantnim hrvatskim institucijama želimo potaknuti da kroz kulturna događanja i buduća tematska poslovna događanja stvorimo ozračje za razmjenu znanja, aktivnije upoznavanje kulturnih i inih bogatstava obiju država te stvaranja novih poslovnih mogućnosti. Jedna od prvih aktivnosti je i Silk Road Festival koji će ugostiti ponajbolje kineske glazbe u Pulskoj Areni 11. kolovoza 2017. godine. Nastupit će svjetski poznati mongolski Haya band, virtuoz na klaviru zlatnih prstiju Muye Wu, i najpoznatiji kineski glazbeni inovator Zhihui Li. Uz renomirane kineske glazbenike nastupit će i naša poznata violončelistica Ana Rucner kao posebna gošća Festivala. 

Pažljivom selekcijom glazbenika i pratećih elemenata predstavit će se mističnost i atraktivnost Kine široj javnosti nakon čega će uslijediti poslovni domjenak te poslovno-edukativna događanja koja imaju cilju osnažiti i ubrzati razmjenu dobara. 

Znamo da će prema predikcijama PricewaterhouseCoopers (PwC) Kina suvereno ostati na prvom mjestu ostavljajući daleko iza sebe SAD i Rusiju. Uz to, gospodarski pojas Put svile i inicijativa Jedan pojas, jedan put nosi ogromne potencijale za Hrvatsku. Dosadašnje prakse su pokazale da su procesi između Hrvatske i Kine usporeni te da suradnju valja «ubaciti u veću brzinu» upravo kroz sustavne i dugoročne akcije, a event management je u ovom segmentu učinkovit alat, a glazba značajno i psihološki utječe na povezivanje dviju kultura koje su možda čak bile bliže s Markom Polom na nekadašnjem Putu svile. Sve detalje o o Silk Road Festivalu, najvećoj hrvatsko-kineskoj glazbenoj manifestaciji, mogu se pronaći na www.croatiameetschina.com

 Iva Šalamon Reškovac, Art Hill

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb