e-Privredni

A+ A A-

Digitalni alati pomažu u komunikaciji s klijentima

Istraživanje koje je provela Hrvatska gospodarska komora među menadžmentom domaćih banaka i koje je predstavila na konferenciji Fin&Tech pokazuje kako većina njih smatra da su digitalne transformacije važne za poslovanje, a polovina tvrtki izradila je poslovne strategije za taj segment poslovanja.

Većina menadžera istovremeno doživljava suvremene digitalne tehnologije prijetnjom za financijski sektor, ustvrdio je poslovni tajnik Udruženja za IT HGK Emil Perić. “Prioritetna područja unapređenja menadžeri vide u područjima operacija, rizika, maloprodaje, ljudskih potencijala, upravljanja informacijama i riznici. Značajne tehnologije koje će pri tome koristiti su Big Data, Blockchain, AI, Cloud i Business API”, kaže Perić.

Istraživanje je pokazalo i kako je utjecaj digitalnih alata na korisničko iskustvo pozitivan, posebice među predstavnicima mlađe generacije korisnika.

Nije prijetnja, nego prilika

Konferencija je otvorila mnoga pitanja, a u raspravi o povijesti i budućnosti digitalne transformacije u financijskom sektoru je istaknuto da razvoj suvremene tehnologije ne treba doživljavati kao prijetnju, nego kao priliku. Bankarski poslovi iznimno su komplicirani i sustavno te precizno regulirani, za razliku od odnosa s klijentima koji privlače pozornost mnogih mladih informatičara koji izrađuju brojne aplikacije namijenjene baš tom dijelu bankarskog poslovanja. Slična je situacija i u poslovima osiguranja, kaže Natko Marasović iz Uniqua osiguranja. “Regulativa uređuje poslovanje i, u krajnjoj liniji, štiti klijente i same gospodarske subjekte, ali je problem u tome što se u kratkim rokovima donosi prevelik broj propisa, što otežava provedbu”, kaže on.

Potrebni su nam novi modeli marketinga, ističe Stanko Cerin iz Ostendo Consulting Grupe. “Pri stvaranju tih modela moramo voditi računa o zaštiti privatnosti”, dodaje Cerin.

Stariji klijenti ipak vole doći u banku, razgovarati sa živim ljudima te nositi novac u džepu i na njih se također ne smije zaboraviti, ističe Mladen Mrvelj iz Hrvatske poštanske banke. “Mlađa populacija to ne prakticira i ona očekuje daljnje unapređenje usluga koje će jamčiti sigurnost i raspolaganje sredstvima na svim platformama”, napominje on.

Primjetan je i trend personalizacije usluga, pa tako umjetna inteligencija omogućava uvođenje digitalnoga financijskog savjetnika koji uz pomoć pametnoga telefona pruža korisniku savjete i preporuke.

Promjena paradigme bankarskog poslovanja

Dejan Donev iz Erste Banka ističe kako i same banke postaju sve otvorenije. “To je drastična promjena paradigme bankarskog poslovanja i nešto što mnogi bankari smatraju ozbiljnim zaokretom”, ocjenjuje Donev.

Na konferenciji je održano i predavanje General Data Protection (GDPR) – Prepreka ili prilika. Ovom uredbom o zaštiti osobnih podataka, koja stupa na snagu 25. svibnja iduće godine, mijenja se način upravljanja osobnim podacima na razini Europske unije u skladu s Uredbom o zaštiti osobnih podataka i proširuje definicija osobnih podataka na pseudonimizaciju, profiliranje, genetiku i biometriku.

Bilo je riječi i o ciljevima Direktive o tržištima i financijskim instrumentima MIFID II kao novom smjeru u investicijskom bankarstvu, koji su usmjereni na zaštitu investitora, transparentnost procesa te transakcijsko i regulatorno izvještavanje.

Sudionicima su predstavljeni i postulati otvorenog bankarstva i principa Banking as a Service (BAAS), koji omogućuje transakciju novca u realnom vremenu, a u Europi ga blokira neprimjerena tehnologija i manjkava regulacija.

Govorilo se i o prednostima održavanja e-sjednica te upravljanju dokumentacijskim sustavom koji omogućava brz protok dokumenata i visoki stupanj njihove sigurnosti. 

Projekt HGKtech - Digitalna transformacija financijskog sektora

Konferencija Fin&Tech je uvod u projekt HGKtech digitalne transformacije u financijskom sektoru čiji je cilj spajanje dvaju najpropulzivnijih sektora u Hrvatskoj, koji je nedavno razradila Hrvatska gospodarska komora. HGK je pokrenuo projekt digitalne transformacije kojim ima namjeru pomoći tvrtkama u procesu primjene digitalnih tehnologija, financiranja i razvoja proizvoda. Financijski sektor možda će doživjeti najveću transformaciju svog modela poslovanja. Upoznavanjem svih aktera s mogućim promjenama, nadolazećim trendovima i tehnologijama omogućit će se usvajanje novih znanja o tome kako se pripremiti i biti konkurentan u svijetu novih pravila poslovanja.

Sanja Šimić, savjetnica u HGK-u, kaže kako je inicijativa za pokretanje ovog projekta nastala na Danima financijskih institucija jer je jasna potreba financijske industrije za inovativnim visokotehnološkim proizvodima odnosno uslugama. "Primjena novih digitalnih rješenja iziskuje radikalnu transformaciju postojećih poslovnih modela te artikulaciju nove poslovne filozofije. Te procese mora pratiti i redizajniranje organizacijske strukture primjerene za djelovanje u novim tržišnim uvjetima koje dobrim dijelom diktiraju suvremena tehnološka rješenja", zaključuje Sanja Šimić.

Krešimir Sočković

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb