e-Privredni

A+ A A-

SeasonReady – jesmo li se pomaknuli s mjesta?

Hrvatska je turistička zemlja iznimne sezonalnosti što zahtijeva sezonsku radnu snagu specifičnog turističkog i ugostiteljskog obrazovanja, rečeno je na konferenciji pod nazivom Jesmo li... SeasonReady? Kako izgleda budućnost hrvatskog turizma? Tom je prigodom predstavljen istoimeni projekt u organizaciji zagrebačkog Instituta za turizam, Hrvatske obrtničke komore te još četiriju srodnih partnerskih institucija iz Italije i Grčke. Projekt, koji uključuje učenje na radnom mjestu za sezonske turističke radnike, sufinancira se sredstvima Europske unije iz programa Erasmus+.

Renata Tomljenović iz Instituta za turizam rekla je kako se niz godina govori o tome da treba reformirati obrazovni sustav, a strukovno obrazovanje mora imati „trening na radnom mjestu“. „U europskim zemljama takav sustav imaju dobro organizirane hotelske kuće, a u Hrvatskoj je to problem zato što više od 80 posto poslodavaca u turizmu čine mikro i srednji poduzetnici koji nerijetko nemaju dovoljno znanja, ali ni mogućnosti za provedbu obrazovanja na radnom mjestu“, istaknula je Renata Tomljenović. Dodala je kako će se u sklopu tog projekta provesti program učenja na radnom mjestu – recepciji, posluživanju hrane i pića te usluzi održavanja. „Uspjeh sektora turizma i ugostiteljstva ovisi o kvaliteti ljudi koji su u njima zaposleni što znači da i mentori moraju imati izvrsno znanje, kvalitete i vještine“, naglasila je Renata Tomljenović. 

O promjenama u obrazovnom sustavu govorio je Vlado Prskalo, pomoćnik ministrice za strukovno obrazovanje u Ministarstvu znanosti i obrazovanja. On je rekao kako je današnje doba prepoznatljivo, s jedne strane, po iznimno brzom razvitku tehnologije, a s druge strane po zastarjelim programima u osnovnim i srednjim školama. „Promjene se moraju dogoditi posebice u srednjim školama, a velika važnost daje se dualnom modelu obrazovanja te cjeloživotnom obrazovanju“, rekao je Prskalo. Osvrnuo se na medijske napise koji su dignuli prašinu zbog toga što su u prijedlogu kurikuluma dualnog obrazovanja iz obrazovnog programa maknuti društveni predmeti poput povijesti i geografije. On je rekao kako to nije točno jer će učenici u dualnom obrazovanju učiti povijest iz struke, primjerice, kuhar će učiti povijest kuharstva. „Osuvremenit ćemo škole i nabaviti opremu te uvesti nove nastavne programe. Otvorit ćemo i centre kompetentnosti. Za to je iz europskog fonda ESF namijenjeno oko 700 milijuna kuna, a iz EFRR-a oko 563 milijuna kuna. Ako to ne povučemo, to će učiniti neka druga zemlja“, zaključio je Prskalo.

Sanja Plješa 

Hitovi: 59

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb