e-Privredni

A+ A A-

Hrvatski vinari u pohodu na Austriju

Hrvatska gospodarska komora (HGK) i njeno Udruženje vinarstva na bečkom trgu Am Hof prošloga je vikenda organizirala promociju vina okupljenih pod brendom Vina Croatia – vina mosaica čime su željeli ne samo ojačati imidž hrvatskih vina i vinarija nego i cjelokupni imidž Hrvatske u vremenu pred i posezone na najvažnijim hrvatskim emitivnim turističkim tržištima, među kojima je Austrija vinarima osobito važna. Zanimljiv je i podatak da izvoz vina na austrijsko tržište bilježi porast: u prvih pet ovogodišnjih mjeseci izvezli smo 718.500 litara vina, što je više nego u cijeloj 2016. godini kada smo u Austriju izvezli ukupno 675.000 litara vina. Na bečkom trgu Am Hof stotinjak metara od glavne gradske šetnice predstavilo se 12 hrvatskih vinarija sa svojim proizvodima kao i distributeri hrvatskih proizvoda za to tržište. Svoja vina i hranu u Beču su promovirali Badel 1862, Degrassi, Dvanajščak, Kozol, Feravino, Iločki podrumi, Kozlović, Krauthaker, Kutjevo, PP Orahovica, Zigante, Zlatan otok, PZ Vrbnik, Delikroat i Aura Delikatessen.

Uz samo predstavljanje na trgu Am Hof, u bečkom restoranu Graben30 održalo se stručno vođeno kušanje vina (Masterclass) za vinske stručnjake na kojemu su turistima već dobro poznate vinske sorte predstavljene stručnjacima, trgovcima i distributerima vina.

Podsjećanje na okuse Hrvatske

Kako kaže Nikola Drmić iz vinarije Krauthaker ovim su nastupom željeli podsjetiti Austrijance na okuse Hrvatske, sada, u posezoni dok su im dojmovi s ljetovanja na našoj obali još svježi te im poručiti da te iste proizvode sada mogu kupiti i kod kuće. “Nama je ovo tržište važno, no velik je interes za našim vinima i na tržištu Velike Britanije jer već dugo radimo za Marks&Spencer. Kao kontinentalni proizvođači, nešto smo manje poznati turistima i ovakve prezentacije sigurno pomažu otvaranju novih kanala za promociju i prodaju”, smatra Drmić.

Ivo Peršinović, vlasnik tvrtke Vino-Croatia, koji zastupa nekoliko hrvatskih vinara na austrijskom tržištu, ističe kako su Austrijanci veliki patrioti kad je riječ o konzumaciju vina i uglavnom piju domaće. “Kvaliteta koju imamo je upravo ono što se može ponuditi ovom tržištu. Oni vole lagana vina poput naše Žlahtine koja tu ima dobru prođu jer je lagana i ima mali postotak alkohola pa se može konzumirati uz ručak i kasnije nastaviti raditi. Kad vidimo da ni francuska vina nemaju veliku prođu na ovome tržištu, možemo biti zadovoljni. Uspjeli smo stvoriti temelje pa u narednim godinama očekujemo jači interes za ono što Hrvatska nudi. Moja je procjena da ćemo u ovoj godini povećati prodaju za 20 posto, a vjerujem da će se takvi trendovi nastaviti”, dodaje Peršinović.

Lakši proboj na zahtjevna tržišta

Ovu priliku za promociju smo prihvatili široke ruke, kaže Igor Hruška iz PP Orahovice. “Velika je stvar što nastupamo zajedno radi lakšeg proboja na zahtjevna tržišta. Doći na turistički emitivna tržišta je zanimljivo jer vas potrošači prepoznaju. Neki su već naši redoviti turisti pa su imali i priliku piti naša vina. Zanimljivo je gledati i reakcije Austrijanaca o sličnostima i različitostima s njihovim vinima, jer su im naše sorte poznate’’, smatra Hruška.

Vida Janeković iz Badela 1862 ističe kako su njihovi prodajni rezultati na austrijskom tržištu značajno bolji nego prošle godine. “Naša vrhunska i kvalitetna vina su našla svoje kupce i na ovom zahtjevnom tržištu, a kroz promocijske akcije ćemo nastaviti jačati poziciju. Ovakav način prezentacije pod jedinstvenim brendom na gradskom trgu izuzetno je zanimljiv za sve naše vinare bez obzira na njihovu veličinu. Vjerujem da bi ovakve akcije i u drugim europskim gradovima pomogle u prepoznatljivosti hrvatskih vina na vinskoj karti Europe”, zaključuje Vida Janeković.

Projekt HGK se nastavlja

Austrija je jedno od najzahtjevnijih vinarskih tržišta ističe Marina Rožić, glavna tajnica HGK. “Koliko god je ovo tržište zahtjevno i koliko god su lojalni svojim vinima, Austrijanci su toliko i otvoreni prema našim vinima. Oni su naši stalni turisti i gosti koji dobro poznaju našu gastronomiju i naša vina. U sprezi s turizmom smo odlučili upravo ovdje u Austriji započeti s prezentacijom na kojoj ćemo pokazati svo bogatstvo koje imamo pod zajedničkim brendom Vina Croatia - vina mosaica. HGK će davati kompletnu logističku potporu svojem udruženju i vinarima te zajedno s njima utvrditi koja su to tržišta na koja se treba fokusirati”, naglasila je Marina Rožić.

Austrija je blisko, značajno ali prije svega zahtjevno tržište, ističe tajnik Udruženja vinarstva HGK Igor Barbarić. “Ako naša vina budu prepoznata među Austrijancima, koji su veliki poznavatelji vina, to nam zasigurno osigurava proboj i na šire tržište. Nadamo se uspješnom nastavku ovoga projekta, a vizija nam je da hrvatska vina promoviramo u svim europskim metropolama i tako istaknemo naše prednosti”, kaže Barbarić. 

 Rast izvoza je dobar znak

Dobri rezultati i rast izvoza na austrijsko tržište su dobar znak, ističe predsjednik HGK Luka Burilović, koji je došao u Beč dati podršku domaćim vinarima. ''Ovi su rezultati postignuti zahvaljujući proteklim dvjema dobrim godinama berbe, ali i nizu marketinških ativnosti na tržištima EU-a kroz Udruženje vinarstva HGK pod brendom Vina Croatia- vina mosaica. Očekujemo daljnji rast i plasiranje hrvatskih vina ne samo na austrijsko nego i na EU tržište upravo zahvaljujući konstantnoj kvaliteti hrvatskih vina. Ova manifestacija jedna je u nizu poluga za povećanje promocije i prepoznatljivosti hrvatskih vina'', zaključio je Burilović.

Krešimir Sočković

Hitovi: 96

Privredni vjesnik d.o.o. Kačićeva 9 Zagreb