Iako u zadnji čas, sve više se troši za Valentinovo

11. veljače 2019.

Mastercard

Bez obzira radi li se o cvijeću, nakitu ili nekom nematerijalnom poklonu u Hrvatskoj se za Dan zaljubljenih troše više nego ikad. Tako bar pokazuju i rezultati istraživanja Mastercard Love Index prema kojem se potrošnja za kupnju poklona uoči i za vrijeme Valentinova povećala od 2016. do 2018. za 55 posto, dok je u istom razdoblju potrošnja za kupnju cvijeća porasla 72 posto te nakita za čak 76 posto.

Osim toga, sve su popularniji i nematerijalni pokloni u obliku iskustava, kao što su primjerice večera u restoranu ili odmor u hotelu. Tako se u tri godine uoči Dana zaljubljenih ukupna potrošnja u restoranima povećala za 34 posto, a u hotelima za 48 posto. Uz to, dosta se troši i na prijevoz koji čini 19 posto ukupne potrošnje u tom razdoblju.

 

Sve češće plaćanje karticama

Još jedan trend koji je zabilježen je sve češće plaćanje poklona karticama. Općenito, broj kartičnih plaćanja oko Valentinova je u tri uzastopne godine porastao za 45 posto, dok se njihov broj značajno povećao i u  restoranima  i to 38 posto, hotelima 20 posto te prilikom plaćanja prijevoza 159 postoi kupnje cvijeća 57 posto.

„Štoviše, jedan od najuočljivijih trendova prilikom kupnje poklona uoči Valentinova je višestruko povećanje broja beskontaktnih transakcija, ali i povećanje ukupnog iznosa kupnje poklona plaćenih beskontaktnim karticama od čak 1453% u tri uzastopne godine. Među kartičnim plaćanjima, udio beskonatktnih transakcija oko Valentinova 2016. iznosio je 5 posto, a 2018. se popeo na 16 posto “, komentirala  je Gea Kariž iz Mastercarda.

 

Kupnja u zadnji čas

Pouzdajući se u stalnu dostupnost raznoraznih proizvoda i usluga, Hrvati sve češće poklone kupuju u zadnji trenutak. Podaci za 2017. i 2018. pokazuju da se najveći broj kupnji poklona (trećina) obavi tri dana unaprijed, odnosno oko 11. veljače. Još jedna zanimljivost je da je online kupnja poklona uoči Dana zaljubljenih, usprkos iznimno velikom povećanju od 202 posto  u protekle tri godine, još uvijek puno manje zastupljena od one u klasičnim trgovinama. Tako se čak 95 posto transakcija uoči Valentinova obavlja na fizičkim prodajnim mjestima, a svega 5 posto online. Slična je situacija i na samo Valentinovo, kada se 96 postopoklona kupuje u trgovinama, a samo 3 posto online.

 

P.hr/I.G

Tags