Tražite industrije s najvećim potencijalom u 2019.? Na pravom ste mjestu

2. siječnja 2019.

Foto: Shutterstock

Za pokretanje uspješnog posla mora vam se poklopiti mnogo stvari. Ključne su dobra ideja i hrabrost da krenete u poduzetničke vode, ali od velike pomoći može biti i pametan odabir industrije u koju ćete ući. Pogodite li onu pred kojom je velik rast i razvoj, a konkurencija još nije etablirana, imat ćete veliku prednost odmah u startu.

Zato Inc svake godine pokušava predvidjeti koje su to branše koje bi mogle naglo uzletjeti, a evo što donose njihove najnovije prognoze:

Mikromobilnost

Revolucija u urbanom transportu otvara prilike start up tvrtkama koje se bave proizvodnjom električnih bicikala, skutera i skejtborda. Više od 60 posto svjetske populacije živjet će u urbanim sredinama do 2030. godine, a mikro prijevozna sredstva će biti sve popularnija alternativa tradicionalnom načina putovanja.

Potencijal:

Vožnja na električnim biciklima i skuterima je praktična i zabavna. Ford je nedavno kupio start up Spin koji se bavi proizvodnjom e-skutera za sto milijuna dolara, što znači da i veliki igrači prepoznaju potencijal industrije.

Potrebne vještine:

Poduzetnici u području mikromobilnosti moraju biti upoznati s najnovijim kretanjima u industriji proizvodnje kompaktnih baterija, a tvrtke koje nude flotni prijevoz morat će osigurati kvalitetan softver za praćenje vozila.

Barijere za ulazak na tržište:

Pokretanje masovnije proizvodnje mikromobilnih prijevoznih sredstava zahtijeva ozbiljan kapital i investicije.

Negativni aspekti:

E-skuteri i e-bicikli su ilegalni u nekim državama, a u nekima njihova upotreba još nije regulirana zakonom. No, dobra vijest je da se legislativa priprema i branša će uskoro biti u potpunosti regulirana zakonom.

Konkurencija:

Konzultantska firma Frost & Sullivan očekuje da će do 2020. godine biti lansirano preko 150 mikromobilnih prometala, uključujući i mikro automobile.

Glavni igrači:

Na tržištu SAD-a već postoji kompanije poput Birda i Limea koje imaju svoje flote u preko stotinu gradova

Rast:

U prvih deset mjeseci 2018. godine globalni su investitori uložili 3,7 milijardi dolara u tvrtke koje se bave proizvodnjom e-skutera i e-bicikala. Za usporedbu, u cijeloj 2017. u sektor je uloženo 2,8 milijardi, a u 2016. tek 343 milijuna dolara. Prema podacima CB Insightsa promet od prodaje električnih bicikala trebao bi doseći 24,3 milijarde dolara.

Digitalna terapija

Video i igre i aplikacije više nisu samo zabava, već se mogu koristiti i za liječenje medicinskih problema. Ta nova kategorija medicine start up-ima nudi priliku da stvore nove forme terapija koje smanjuju ovisnost pacijenata o lijekova.

Potencijal:

Digitalne terapije mogu pomoći oko brojnih problema. Neki do proizvoda na tržištu i u razvoju uključuju softver koji pomaže s astmom, ADHD-om, depresijom, čak i ovisnošću.

Potrebne vještine:

Start up tvrtke će morati kreirati različite programe, interaktivne digitalne igre i mobilne aplikacije kako bi uspješno prošli sve zahtjeve i regulativu globalnih zdravstvenih sustava.

Barijere za ulazak na tržište:

Upravo će komplicirana regulativa u zdravstvu biti najveća zapreka ulasku na tržište.

Negativni aspekti:

Iako će liječnici vjerojatno prepisivati digitalne terapije svojim pacijentima, pitanje je hoće li osiguravatelji preuzeti trošak takvog liječenja. Problem je i određivanje cijene takvih tretmana.

Konkurencija:

Na tržištu SAD-a je u prošloj godini već odobreno 30 aplikacija za digitalnu terapiju.

Glavni igrači:

Tvrtka Click Therapeutics je nedavno dobila investiciju tešku 17 milijuna dolara od farmaceutskog giganta Sanofija koji je prepoznao potencijal njihove aplikacije dizajnirane za liječenje depresije.

Rast:

Američko tržište digitalne terapeutike procijenjeno je na 889 milijuna dolara u 2017., a prema prognozama Frost & Sullivana očekuje se da će do 2023. biti teško čak 4,4 milijarde.

Proizvodi s CBD-om

U državama koje su legalizirale marihuanu, ali i na drugim tržištima, postoji snažna potražnja za proizvodima koji sadrže kanabionoid CBD. Riječ je o supstanci koja nema psihotropske učinke, ali istraživanja pokazuju da blagotvorno djeluje kod brojnih problema, od anksioznosti i upala, do smanjivanja boli. Mnogi kupci su već prigrlili CBD kao proizvod koji konzumiraju na dnevnoj bazi.

Potencijal:

CBD se pojavljuje u velikom broju proizvoda, uključujući ulja, losione, sapune i ostalu kozmetiku. Najnovija niša u kojoj se pojavljuje je industrija hrane i pića koja ga je počela dodavati u grickalice, kave i sladolede. Očekuje se da će u iduće dvije godine CBD postati sastavni dio još šireg dijapazona prehrambenih proizvoda.

Potrebne vještine:

Krucijalno je znanje o načinu funkcioniranja biljke kanabisa i samog CBD-a. Vještine će uvelike ovisiti o niši u koju poduzetnici namjeravaju ući, no važno je ulaganje u marketing kako bi se izdvojili od konkurencije.

Barijere za ulazak na tržište:

Borba za poziciju na policama trgovinama će biti nesmiljena zbog velikog broja novih tvrtki i proizvoda koji se pojavljuju na tržištu.

Negativni aspekti:

Najnegativniji utjecaj na razvoj branše imat će legislativa. CBD je još uvijek nelegalan na brojnim tržištima, a iako su zakonodavci sve svjesniji blagodati konoplje, start up tvrtkama će regulativa još dugo biti problematična.

Konkurencija:

S obzirom da CBD nije ni postojao kao proizvod prije samo pet godina, konkurencija na tržištu se ozbiljno zahuktava. Već stotine tvrtki nudi na tisuće novih proizvoda.

Glavni igrači:

Na američkom tržištu su se etablirale kompanije poput Charlotte's Web Holdingsa iz Colorada i CV Sciencesa iz Nevade koje na bilježe desetke milijuna dolara prometa s ogromnim stopama rasta u odnosu na prethodne godine.

Rast:

U SAD-u je CBD industrija narasla za gotovo 40 posto u 2017., na 367 milijuna dolara. Očekuje se da će tržište doći do razine od 500 milijuna dolara u 2018. te skoro 2 milijarde u 2022.

Personalizirana prehrana

Pravilna prehrana se poprilično razlikuje od osobe do osobe. Ono što nekima odgovara, drugima ne sjeda baš najbolje. Moderni pristup zdravoj prehrani uključuje genetičku analizu pojedinca kako bi se utvrdilo što njegovo tijelo treba da bi optimalno funkcioniralo. Upravo tu se otvara prilika za start up tvrtke da klijentima ponude personalizirane dijete zasnovane na konkretnim podacima.

Potencijal:

Studija objavljena u Scienceu pokazuje da se oko 15 milijuna ljudi diljem svijeta genetski testiralo. Mnogi sektori medicine sve se više okreću od liječenja ka prevenciji, a prehrana se tu pokazala kao nezaobilazan faktor. Personalizirane dijete samo su jedan segment puno šireg trenda prilagođavanja pojedincu koji je prisutan u gotovo svim industrijama, od prehrane do medija.

Potrebne vještine:

„Poduzetnici koji se upuštaju u ove vode trebali bi imati solidna znanja o nutricionizmu, a idealno bi bilo da su eksperti u poljima biologije, fiziologije ili bihevioralne psihologije“, pojašnjava Neil Grimmer, osnivač tvrtke za personaliziranu prehranu Habit.

Barijere za ulazak na tržište:

Ujedinjavanje elemenata prehrane, biologije i bihevioralne psihologije u ranom stadiju razvoja tvrtka može biti izuzetno zahtjevno, po pitanju kapitala i kvalitetnih kadrova.

Negativni aspekti:

U nekim državama zakonom je zabranjena direktna prodaja određenih dijagnostičkih alata krajnjim kupcima.

Konkurencija:

Na tržištu je prisutno već dosta kompanija koje se bave personaliziranom prehranom upotrebom kućnih testova, upitnika ili nosive tehnologije kako bi pratile navike klijenata.

Glavni igrači:

Prije par mjeseci tvrtka Arivale lansirala je aplikaciju Food Therapy koja korisnicima omogućava da jako brzo dobiju odgovore na sva moguća pitanja vezana uz prehranu od strane nutricionista. Početkom 2018. kompanija Family Tree DNA ušla je u partnerstvo s tvrtkom Vitagene kako bi klijentima ponudili prilagođenu dijetu, suplemente i program vježbanja za samo 49 dolara.

Rast:

Procjenjuje se da će globalno tržište genetskog testiranja sa današnjih 9,5 milijardi dolara narasti na preko 19 milijardi dolara do 2024. godine. Šira zdravstvena industrija okrenuta personalizaciji dosegnut će vrijednost od 600 milijardi dolara do 2020.

Tehnologija za bebe

Ljudi danas imaju računala u džepu i nosivu tehnologiju koja im daje točan uvid u stanje njihovog tijela. Ta potražnja za tehnološkim rješenjima sve se više širi na najranjiviju populaciju – bebe. Start up tvrtke stvaraju nova rješenja za praćenje plodnih dana, dojenja pa čak i sna novorođenčadi.

Potencijal:

Kako tehnologija postaje jeftinija, sve ju je lakše integrirati u nove proizvode. „Tu je i sve brži razvoj rješenja koja pomažu parovima da naprave djecu i prate trudnoću pa ne čudi da se sad tehnologija sve više okreće i samim bebama“, ističe Jill Gilbert, organizatorica godišnjeg Baby Tech Summita.

Potrebne vještine:

Osnivači tvrtki moraju znati na koju klijentelu ciljaju i što im konkretno mogu ponuditi, a tu je ključan spoj tehničkih vještina i marketinške ekspertize.

Barijere za ulazak na tržište:

Unatoč velikoj potražnji za tehnološkim proizvodima za bebe, kompanijama je teško doći do kapitala.

Negativni aspekti:

Opstanak u ovoj industriji od tvrtki zahtijeva konstantan razvoj novih proizvoda i usavršavanja postojećih za svaki stadij života novorođenčadi kako bi izgradili dugoročan odnos s korisnicima.

Konkurencija:

Četiri najveće kompanije u SAD-u drže oko 40 posto udjela na online tržištu dječjih proizvoda. Dakle, konkurencija je snažna, ali na tržištu ima puno niša koje otvaraju prilike za rast, samo ih treba pogoditi.

Glavni igrači:

Neke od glavnih start up tvrtki iz ove branše su kompanija Willow koja proizvodi automatsku pumpu za izdajanje, tvrtka Ava koja prodaje narukvice za praćenje ovulacijskog ciklusa i Hatch Baby sa svojom pametnom vagom za djecu.

Rast:

IBISWorld očekuje da će online tržište dječjih proizvoda u SAD-u nastaviti rasti i dostići razinu od 10 milijardi dolara do 2022. godine.

Selfie usluge

Danas ćete posvuda vidjeti ljude kako okidaju popularne selfije, od vjenčanja i zabava do poslovnih konferencija. Zato sve popularnije postaju tehnološki sofisticirane naprave koje omogućavaju korisnicima da na jednostavan način okinu što bolje fotografije i naguraju što više ljudi u kadar.

Potencijal:

Ljudi imaju snažnu želju da dokumentiraju događaje iz svog života na fotografijama i videima kako bi ih mogli dijeliti na društvenim mrežama. To koriste brojne tvrtke u marketinške svrhe ili za prikupljanje podataka o navikama korisnika.

Potrebne vještine:

Poduzetnici moraju biti tehnološki dobro potkovani i razumjeti softverska ograničenja i mogućosti kako bi mogli korisnicima što brže isporučiti slike i filmove na platforme popularnih društvenih mreža.

Barijere za ulazak na tržište:

Proizvodnja hardvera za ovu industriju je izazovna. Oprema mora biti izuzetno pouzdana jer se u mnogim slučajevima radi o jedinstvenim događajima u životima ljudi pa stoga nema mjesta pogrešci.

Negativni aspekti:

Start up tvrtkama često je teško stvoriti softver koji je brz i jednostavan za korištenje, a to je ključno u privlačenju i zadržavanju korisnika.

Konkurencija:

Tržište je već poprilično zasićeno. Neke tvrtke bave se proizvodnjom softvera dok se druge fokusiraju na licence ili pojedine platforme.

Glavni igrači:

Kompanija Simple Booth No. 414 radi softver i hardver za fotografske kabine opremljene posebnim kamerama. Druge tvrtke vrijedne spomena su Curator i Snappie.

Rast:

Start up firme u ovom sektoru bilježe odlične rezultate. Spomenuti Simple Booth prošle je godine imao promet od 3,3 milijuna dolara, a cjelokupna fotografska industrija u SAD-u se procjenjuje na 10,6 milijardi dolara.

Miro Soldić