Mladi tim stvoren da osvaja globalno tržište

8. svibnja 2019.

Naše tržište je globalno, postoji mnogo poduzeća koja se bave time što mi radimo, a ta konkurencija nas tjera da budemo još bolji, kažu u Infinumu

Foto: Infinum

Infinum, agenciju specijaliziranu za razvoj digitalnih proizvoda, sa samo 19 godina osnovali su Tomislav Car i Matej Špoler dok su još bili brucoši na Fakultetu elektronike i računarstva u Zagrebu, 2005. godine. Četiri godine kasnije diplomirali su na FER-u i ozbiljnije se predali vođenju poslovanja agencije te su svoju ekipu povećali za još troje članova. U roku od šest godina narasli su s dvoje na 100 zaposlenika, a trenutno zapošljavaju 200 ljudi u tri ureda koji se nalaze u Zagrebu, Varaždinu i New Yorku.

Od većine ostalih tvrtki razlikuju se po tome što im je prosječna dob zaposlenika samo 27 godina. Kako su "mlada" tvrtka, način poslovanja prilagođen je mlađim generacijama, a vrijednosti koje promiču i nastoje implementirati u svoje poslovanje prate najnovije svjetske trendove upravljanja. Uspjeh i status koji tvrtka uživa rezultat je napornog rada, kreativnosti, ali, kažu nam, i jednostavnog načina upravljanja koji čini zaposlenike motiviranijima i produktivnijima.

Tanja Bulbuk Jergović, direktorica ljudskih resursa u Infinumu, pojasnila nam je strategiju zapošljavanja i načine s kojima uspijevaju biti konkurentni na tržištu.

"Selekcijski proces izravno ovisi o radnome mjestu, pa je samim time i drukčiji za svaku poziciju. Općenito, cilj je da se kandidat u procesu odabira upozna sa svojim radnim mjestom i potencijalnim radnim zadatcima, ali i s osobama s kojima bi najviše surađivao. Mi tražimo iskrene ljude koji su spremni na stalno učenje, a veliki naglasak stavljamo na iskrenost i na izražavanje vlastitih ideja i primjedbi. Kod nas su komunikacija i poštovanje najvažniji, a bitno nam je i da zaposlenici imaju dobar odnos sa svojim voditeljima te da održavaju redovitu iskrenu komunikaciju. To nam pomaže da na vrijeme identificiramo želje i potrebe zaposlenika te da zajedno učinkovitije definiramo iduće korake", kaže Bulbuk Jergović.

Budžet za zabavu

U Agenciji cijene dijeljenje znanja, doprinos zajednici, stalan rad na sebi, učenje, humor te timski rad. Stavljaju veliki naglasak na davanje povratne informacije, a važno im je i da u uredu vlada radna atmosfera i grupna kohezija. Pronašli su način da svojim zaposlenicima omoguće i opuštanje, tj. svaki tim ima mjesečni budžet koji može trošiti na zabavu kako god poželi.

Za stvaranje organizacijske kulture koja se bazira na povjerenju, stalnom učenju, feedbacku i prijateljskom odnosu treba imati ljude koji dijele te vrijednosti, kaže nam Tanja Bulbuk Jergović i dodaje:

"Kada se nađete u takvome zdravom okruženju, vrlo lako se prilagoditi, otvoriti i početi funkcionirati. Kandidati već u selekcijskom procesu prepoznaju način komunikacije te takva organizacijska kultura posao čini mnogo lakšim."

Foto: Infinum

Specifični su i po maloj fluktuaciji zaposlenika, koja je ispod prosjeka industrije, a u Infinumu smatraju da je to zbog organizacijske kulture koju zaposlenici zajednički stvaraju, ali i zbog naglaska na ravnoteži privatnog i poslovnog života. Veliku važnost daju i učenju te razvoju svojih ljudi, što zbog zahtjeva industrije, što zbog osjećaja samoostvarenja koji zaposlenici time dobivaju.

Zbog zahtjeva industrije potrebno je da idu ukorak s tehnologijom, pa svojim zaposlenicima omogućuju da se stalno nadopunjuju i razvijaju nova znanja i vještine.

Za razvoj tvrtke kakva je ona danas, za privlačenje i ostanak zaposlenika te za uspjeh koji uživa, nije zaslužan samo odjel ljudskih resursa, kao ni sama organizacijska kultura, već, kažu, i odjel marketinga.

Na globalnom tržištu ima mjesta samo za najbolje

Bojan Bajić, direktor marketinga, opisao nam je na koji način posluju i koji razlozi stoje iza uspjeha.

“Infinum ne prodaje gotov proizvod, već uslugu. Klijenti su ti koji dolaze s idejom o digitalnom proizvodu koji žele, koju bi ulogu trebao imati taj proizvod te kome je namijenjen. U suradnji s klijentom razvijamo projektni plan; recimo da su naši klijenti stručnjaci u svome poslovanju, dok smo mi eksperti u razvijanju tehnologije.

Foto: Infinum

Posluju na više tržišta i istraživanje tržišta igra bitnu ulogu u njihovu poslovanju.

“Rekao bih da se istraživanje tržišta grana u više smjerova. Tehnički timovi većinom promatraju što se događa s tehnologijom, dok dizajneri prate nove trendove u stvaranju korisničkih iskustava. S poslovne strane redovito pratimo dobre prakse, utjecaj tehnologije na svijet te na koje načine možemo utjecati na digitalnu transformaciju raznih kompanija. Naše tržište je globalno, tako da postoji mnogo poduzeća koja se bave time što mi radimo, a ta konkurencija nas tjera da budemo još bolji", ispričao nam je Bojan Bajić.

Cilj im je, zaključuju, da svojim poslovnim praksama stvore zadovoljne zaposlenike i zdravu organizacijsku kulturu te budu primjer modernog upravljanja.

Bartol Uhač