Objavljena lista najpoželjnijih poslodavaca u Hrvatskoj

15. svibnja 2019.

Pixabay/Ilustracija

Desetu godinu za redom najpoželjniji poslodavac u Hrvatskoj jest tvrtka dm-drogerie markt s visokih 14,78 posto bodova. Na drugome mjestu i ove se godine našao Lidl Hrvatska s 4,27 posto bodova, a na trećem Müller s 4,12 posto bodova. Prvi je domaći poslodavac na listi Rimac Automobili, koji je zauzeo četvrto mjesto.

Izbor je to gotovo 20.000 ispitanika koji su tijekom 2018. i 2019. godine sudjelovali u 15. istraživanju Poslodavac prvog izbora, koje provodi MojPosao.

Značajni skok imale su još dvije domaće tvrtke: Atlantic Grupa, koja je došla na peto mjesto s prošlogodišnjeg devetog te Valamar Grupa koja je s dvanaestog skočila na sedmo mjesto. Ove se godine prvi put među 20 najatraktivnijih poslodavaca našla Bipa, dok se Coca-Cola HBC Hrvatska nakon tri godine pauze ponovno vratila u top 20.

Plaća nije presudan čimbenik atraktivnosti poslodavca

Kao presudne faktore atraktivnosti određenog poslodavca, ispitanici su u najvećem postotku isticali skladne odnose na radnome mjestu (31 posto) i sigurnost radnog mjesta (30 posto). Na trećem mjestu nalazi se socijalna odgovornost poslodavca koju je 30 posto ispitanika ocijenilo presudnim čimbenikom, a na četvrtom je mjestu tvrtkin imidž u poslovnom svijetu (20 posto). Najmanje ispitanika je, kao i prošle godine, kao presudan faktor atraktivnosti navelo priliku za hijerarhijskim napredovanjem (15 posto).

Ispitanici kojima je dm poslodavac prvog izbora, kao presudan čimbenik atraktivnosti upravo tog poslodavca ističu visinu plaće i ostale materijalne povlastice. Lidl se kao poželjan poslodavac ističe sigurnošću radnog mjesta, dok Müller, prema mišljenju sudionika istraživanja, njeguje harmonične odnose u radnoj okolini.

Ženama najdraži dm, muškarcima Rimac Automobili

I muškarci i žene su na prvo mjesto svoje liste najpoželjnijih poslodavaca stavili dm, s time da je ta kompanija nešto atraktivnija ženama (18 posto) nego muškarcima (8,1 posto). Ako nastavimo usporedbu atraktivnosti poslodavaca ovisno o spolu ispitanika, podaci istraživanja pokazuju da je ženama na drugome mjestu Müller koji je muškarcima tek na osmome mjestu. Na drugome mjestu liste najpoželjnijih tvrtki prema odabiru muškaraca nalazi se kompanija Rimac Automobili, a na trećem Lidl. Gledano iz muškog kuta, na listi top 10 poslodavaca nalaze se još i INA, Hrvatski Telekom te A1 Hrvatska. Zanimljivo, navedene kompanije nisu ušle u top deset tvrtki kod žena. S druge strane, Pliva, Bipa te Zagrebačka banka ušle su među 10 najpoželjnijih tvrtki u izboru žena, ali ne i muškaraca.

Neovisno o stupnju obrazovanja ispitanika, tvrtka dm najpoželjniji je poslodavac. No, ako krenemo dalje niz popis, primjećujemo da postoje razlike u rangiranju poslodavaca ovisno o stupnju obrazovanja sudionika istraživanja. Tako su ispitanici sa srednjom stručnom spremom na drugo mjesto svoje liste stavili Müller, a na treće Lidl. Na drugo mjestu popisa koji su kreirali ispitanici s visokom i srednjom stručnom spremom pozicionirala se tvrtka Rimac Automobili.

Među ispitanicima svih dobnih skupina nema razlike glede poslodavca prvog, drugog i trećeg izbora. Za sve dobne skupine to su: dm-drogerie markt, Müller i Lidl.

Četvrtina radi za poslodavca iz snova

Trenutno kod svog poslodavca prvog izbora radi 25 posto ispitanika. Od ispitanika koji rade kod svog poslodavca prvog izbora, samo 13 posto ih često razmišlja o promjeni poslodavca, dok njih čak 43 posto uopće ne razmišlja o odlasku. Za razliku od njih, 58 posto ispitanika koji ne rade kod svog poslodavca prvog izbora često razmišlja o promjeni poslodavca, dok ih samo devet posto uopće ne razmišlja o promjeni.

P.hr/I.B.