Končar dogovorio opremanje 50 željezničkih prijelaza

12. lipnja 2019.

Foto: Končar

Društvo Končar - Inženjering za energetiku i transport s HŽ Infrastrukturom ugovorilo je isporuku i ugradnju opreme za osiguranje 50 željezničko-cestovnih prijelaza po principu ključ u ruke. Radovi i nabava opreme financiraju se u sklopu projekta Svjetske banke Održive hrvatske željeznice u Europi, čime će se povećati sigurnost željezničko-cestovnih prijelaza. U sklopu ugovora Končar - KET isporučit će uređaje za automatsko osiguranje 49 željezničko-cestovnih prijelaza i jedan pješački prijelaz koji će se instalirati na 50 lokacija u Hrvatskoj. U projekt su, uz Končareva društva, uključeni i vanjski partneri. Ugovor obuhvaća izradu izvedbenih projekata, proizvodnju opreme, izvedbu svih radova na terenu, što obuhvaća i ispitivanje te puštanje u uporabu opreme na svim lokacijama. Dovršenje cijeloga projekta očekuje se u kolovozu 2021. godine. Realizacija će se događati u pet etapa, a tijekom svake ugradit će se oprema na deset lokacija. Vrijednost ugovora veća je od 72 milijuna kuna.

Goran Leci, Ivan Kršić

"Kao društveno odgovorna tvrtka svjesni smo opasnosti na željezničko-cestovnim prijelazima te kontinuirano radimo na pružanju bolje i učinkovitije zaštite, promovirajući pouzdana rješenja zaštite elektroničkim uređajima koji udovoljavaju zahtjevima visoke razine sigurnosti SIL4 - Safety integrity level 4, kaže Goran Leci, predsjednik Uprave Končar Inženjeringa za energetiku i transport. "Još 1998. godine razvili smo i ugradili prvu generaciju uređaja osiguranja željezničko-cestovnih prijelaza te smo do sad u rad pustili njih više od 100. Usavršavanjem uređaja tijekom godina, primjenjujući najnovije tehnologije, stručnjaci iz Grupe Končar razvili su i proizveli treću generaciju uređaja osiguranja željezničko-cestovnih prijelaza. Uređaji tipa KLC3 u skladusu s CENELEC normama najviše razine sigurnosti SIL4 te odgovaraju tehničkim specifikacijama normi HŽ Infrastrukture", kaže Leci.

HŽ Infrastrukturi sigurnost svih sudionika u željezničko-cestovnom prometu na prvom je mjestu, dodaje Ivan Kršić, predsjednik Uprave HŽ infrastrukture. "I ovaj ugovor nastavak je kontinuiranog ulaganja u modernizaciju i podizanje razine sigurnosti na željezničko-cestovnim prijelazima. Uz ugradnju suvremene opreme na 50 željezničko-cestovnih prijelaza, a što smo ugovorili s Končar KET-om, u planu  nam je  povećati i razinu osiguranja na još 114 željezničko-cestovnih prijelaza. U tijeku je faza pripreme dokumentacije, odnosno projektiranje, dok dinamika realizacije tih projekata ovisi o osiguranju novčanih sredstava. Također, na većini od ukupno 17 projekata modernizacije željezničke infrastrukture koji se financiraju iz europskih fondova predviđena je modernizacija ili denivelacija više desetaka željezničko-cestovnih prijelaza (izgradnjom nadvožnjaka ili podvožnjaka). Uz to, HŽ Infrastruktura već 20 godina aktivno provodi preventivno-edukativnu akciju „Vlak je uvijek brži“, i to u dva smjera: na željezničko-cestovnim prijelazima, u koju su uključeni svi sudionici u cestovnome prometu te u osnovnim školama, u koju su uključena djeca koja stanuju uz prugu ili svaki dan prelaze prugu na putu do škole", ističe Kršić.

 

Inače, od ukupno 1512 željezničko-cestovnih prijelaza u Hrvatskoj njih 888 osigurano je prometnim znakovima, 44 mehaničkim branicima, 122 svjetlosnim i zvučnim signalima, a 388 svjetlosnim i zvučnim signalima te polubranicima. Preostalih 71 pješački su prijelazi osigurani mimoilaznim ogradama. Novim suvremenim signalno-sigurnosnim uređajima te modernizacijom postojećih uređaja osiguranja HŽ Infrastruktura nastoji osjetno povećati razinu sigurnosti željezničkog i cestovnog prometa. 

P.hr/K. Sočković