Kako raditi za šefa koji ima novu ideju svakih pet minuta

22. studenoga 2018.

Foto: Pixabay

Upravo ste izašli sa sastanka nasamo sa šefom na kojemu ste trebali raščistiti koji su vaši prioritetni poslovi, ali ste izašli čudeći se kako ćete odraditi još i pet novih ideja koje su vašem nadređenom pale na pamet u tih pet minuta. Želudac vam se grči od pomisli da bi vas na računalu moga dočekati šefova poruka s predmetom "još jedna ideja".

Šefovi vizionari mogu oduševljavati, biti zabavni i inovativni, ali vam se mogu i popeti na glavu kad se ne možete nositi s njihovim kreativnim idejama.

Savjete o tome kako se nositi sa šefovima koji imaju previše ideja i kako biti šef pun ideja kojima neće "udaviti" podređene, nakon savjetovanja i jednih i drugih, dala je američka trenerica upravljanja vremenom Elizabeth Grace Saunders u tekstu Harvard Business Reviewa.

Usvojite međusobno poštovanje

Ako vas zamaraju tuđe ideje, šefova ili zaposlenika, vjerojatno ste osoba orijentirana na akciju. To može biti opasno jer tako možete umisliti da ste jedini koji nešto uradi do kraja i jedini koji za tvrtku napravi nešto korisno. Takvim stavom možete odati dojam da nikoga ne poštujete.

Da biste izbjegli ovu zamku, fokusirajte se na uzajamno poštovanje. Možda je točno da ste bolji u izvršavanju zadataka, što je vaša jaka strana. Možda je točno da je vaš šef bolji u određivanju što bi se trebalo raditi i sprječavanju tima da upadne u kolotečinu. Umjesto da tu razliku shvatite kao nešto loše, najbolje je da na to gledate kao međusobno komplemenetarne alate koje donosite u zajednički pogon.

Shvatite da ne zahtijevaju sve ideje akciju

Ako ste osoba koja se jako fokusira na akciju, možda pretpostavljate da kad god vaš šef podijeli s vama ideju trebate napraviti nešto u vezi s time. No to često nije slučaj. Osobe s kreativnim umom mogu smisliti stotinu ideja prije doručka. Zato nema šanse da će ih oni, ili bilo tko drugi, moći slijediti.


Prilično je dobra ideja napraviti direktorij u e-sandučiću ili neko drugo "parkiralište" za šefove ideje, koje nisu povezane s trenutnim projektima ili prioritetima. Uz to, dobro je odgovoriti na e-poruku s takvom idejom izrazom poput: "To je dobra ideja" ili "Razmotrit ću to" pa dodati tu poruku u "parkiralište" a da nemate potrebu da nešto poduzmete u vezi s time.


Često će vaš kreativni šef samo poželjeti podijeliti nešto što mu je na umu i zadovoljit će se time da je netko tu ideju čuo. Pravilo je u takvim situacijama da čekate dok se još nekoliko puta ta ideja ne pojavi prije nego što išta poduzmete. Ističemo da je to uspješno samo ako ste uvijek i u svim situacijama svjesni šefovih očekivanja. (Ako on očekuje da se za svaku ideju nešto poduzme, morat ćete koristiti taktike pregovaranja iz sljedeća dva odlomka oko njegovih očekivanja.) No taktika parkirališta uspješna je u većini slučajeva bez većih posljedica.

Objasnite koliko je vremena potrebno

Kreativci često imaju problema s procjenom koliko će trajati stvarno djelovanje. Ustanovite li da vaš šef ozbiljno želi da nešto učinite u vezi s njegovom idejom i da će za to trebati puno vremena, pomozite mu da shvati koliko to košta. Primjerice, možete mu reći da će za rad na toj ideji trebati 20 sati rada zaposlenika i još 15 sati rada dobavljača te ga pitati je li mu u redu da se odvoji toliko vremena radnika i toliko novca za kooperanta.

Kad objasnite detalje angažmana, vaš šef može biti iznenađen jer je mislio da je trošak vremena manji, pa bi vjerojatno mogao reći da to i nije toliko važno. Kad mu objasnite trošak, prebacili ste sa sebe pritisak da se nešto odradi i opteretili šefa razmišljanjem o tome koliko treba rada i novca da se ostvari njegova ideja.

Povratak na izvorni plan

Ako se vaš šef lako raspline novim idejama, vjerojatno ima problema s postavljanjem prioriteta. Umjesto da mu ugasite ideju, prebacite njegovu pažnju na mjesečni ili kvartalni plan njegova odjela. Postavite pitanja poput: "Kako se ova ideja uklapa u naše trenutne ciljeve? Započnemo li tu novu inicijativu, morat ćemo kasniti ili prekinuti s radom na nekoj drugoj – koja je od njih važnija? Je li ta nova ideja nešto što trebamo uvesti sada ili je možemo razmotriti za sljedeću godinu?"

Predstavite li kako će rad na novoj ideji utjecati na druge prioritete, pomoći ćete mu da shvati stratešku perspektivu.

Raditi sa šefom koji ima stalan dotok svježih ideja može biti stimulativno ili suludo. Korištenjem četiriju strategija koje smo naveli možete pojačati šefovu snagu kreativnosti te smanjiti stres i frustraciju na najmanju moguću mjeru zbog pokušavanja držanja koraka s njime.

Privredni.hr