Tražite idealnog zaposlenika? Ciljajte na introverte

21. studenoga 2018.

Ključne vrijednosti koje tražite od svojih zaposlenika utječu na poslovanje u cjelini

Foto: Pixabay

Ako biste pitali stotinu izvršnih direktora da opišu idealnog zaposlenika vjerojatno biste čuli nešto poput: “Nekoga tko je kreativan, pouzdan, dobro prihvaća povratne informacije, lako ga je motivirati, drži se rokova, surađuje s drugima, elokventan je, etičan“, itd..

Možda će vas začuditi, ali deseci godina akademskih istraživanja, piše Inc.com, pokazuju kako introverti imaju više takvih karakteristika nego ekstroverti:

1. Više su kreativni

Prema časopisu Perceptual and motor skills (Perceptualne i motoričke sposobnosti), “Kreativnost je odgovor na rješavanje problema inteligentne, vrlo aktivne, visoko emocionalne, i ekstremno introvertne osobe.”

2. Kreativnost im ne ovisi o raspoloženju

Dvije studije o kreativnosti kod dodiplomaca na koledžima pokazuju da dok su ekstroverti više kreativni kada se osjećaju dobro, introverti ostaju kreativni i dok su u lošem raspoloženju.

3. Bolje primaju povratne informacije

Studija o tome kako introverti i ekstroverti reagiraju na pozitivne, negativne i neutralne povratne informacije otkrivaju da introverti postižu bolje rezultate nego ekstroverti, bez obzira na narav samih informacija.

4. Lakše ih je motivirati

Članak u Journal of Educational Psychology pojašnjava kako “ponavljanje pohvala povećava proizvodni rad kod introverta značajno više nego kod introverta koje se optuživalo ili ekstroverata koje se hvalilo.”

5. Bolje se nose s rokovima

Prema istraživanju Sveučilišta u Marylandu, kada se suoče s kratkim rokovima, ekstroverti “smrznu”, dok introverti planiraju unaprijed koristeći “ranije informacije u stvaranju procjena.”

6. Skloniji su suradnji

Studija grupnih razgovora među studentima pokazala je da se ekstroverti više svađaju nego introverti, dok “više introvertni studenti rade s drugima surađujući kako bi stvorili kreativna rješenja.”

7. Razmisle prije nego kažu

Ekstroverti imaju tendenciju govoriti vrlo brzo - čime podsjećaju na stereotip brzogovorećeg prodavača kojem se ne vjeruje. Introverti govore normalnom brzinom i ulijevaju povjerenje kod sugovornika, pokazuje članak u časopisu Journal of Personality.

8. Manje 'blebeću'

Studija Amsterdamskog sveučilišta pokazuje kako ekstroverti imaju sklonost pričati o općenitome i apstraktnom (od čega je najgori primjer takozvani biz-blab - poslovno blebetanje), dok su introverti skloni korištenju konkretnih primjera.

9. Bit će vam lojalniji

Ekstroverti će vjerojatnije nego introvertni biti skloni tražiti načine za izbjegavanje radnog mjesta i kod njih je veća opasnost za namjerno nanošenje štete organizaciji, tvrdi članak u časopisu Applied Psychology.

Privredni.hr