Raste ugled hrvatskim vinima u Srbiji

15. travnja 2019.

foto: HGK

Nakon nastupa na Beowineu i Wine Styleu u Beogradu, 13 hrvatskih vinarija - Medea, Kutjevo, Vinoplod – vinarija Šibenik, Zigante, PZ Vrbnik, Iločki podrumi, Stina vino, Degrassi, Dingač Skaramuča, Plavac Mali DNZ, Feravino te Pjenušci Peršurić - u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, predstavili su svoje etikete i na drugom Novosadskom salonu vina.

"Nastavak je ovo naših nastojanja da pozicioniramo Hrvatsku na vinskoj karti svijeta, što vinarima u konačnici daje jak vjetar u leđa. Aktivnosti su ove godine pojačano usmjerene prema tržištu Srbije jer smo iskoristili dva čimbenika, prvi, da su naša vina iznimno cijenjena u Srbiji i drugi da Srbija nije u EU, što nam je omogućilo korištenje sredstva iz EU fonda namijenjenih promociji na tržištima trećih zemalja", kaže potpredsjednik HGK za poljoprivredu i turizam Dragan Kovačević.

Nastup je vinarima HGK sufinancirala novcem iz Vinske omotnice. Riječ je o nastavku projekta Promocija hrvatskih vina na tržištu Srbije u 2019. u vrijednosti od milijun kuna, a 80 posto financira se novcem iz EU fonda.

Da je Srbija plodno tržište za vinsku branšu, pokazuje i rast izvoza. U 2018. izvezli smo vina u vrijednosti 16 milijuna eura, od čega u Srbiju 938.799 eura, što je u usporedbi s 2017. povećanje za 35 posto. 

Vina vinarije Vinoplod Šibenik samo su jedan od primjera vina koja, zahvaljujući projektu, polako stječu respektabilan ugled na tržištu Srbije, potvrdio je komercijalni direktor Vinoploda Šibenika Ivica Piližota. "Prije nismo bili fokusirani na ovo tržište, no zahvaljujući aktivnostima u sklopu projekta, ovih dana smo u pregovorima s nekoliko potencijalnih distributera o eventualnom izvozu", kaže Piližota.

U sklopu boravka u Novom Sadu, vinarije su se predstavile i na promotivnoj vinskoj večeri. Prezentacija se održala u petak, u restoranu Zak, pod vodstvom vinskog stručnjaka Igora Lukovića. Inače, ovo je treći nastup na tržištu Srbije u sklopu ovog projekta, a planira se još i stručno-medijsko putovanje Dalmaciju, kako bi se mediji, vinski stručnjaci te distributeri ove zemlje bolje upoznali s vinarijama, vinima i mjestom iz kojeg vino dolazi.

Hrvatska gospodarska komora okupila je sve proizvođače vina pod krovni brend Vina Croatia – Vina Mosaica upravo radi povećanja prepoznatljivosti i pozicioniranja Hrvatske na vinsku kartu svijeta kao zemlje koja pruža raznolika i visokokvalitetna vina. 

P.hr/K. Sočković