Hrvatska tvrtka kao franšiza ulazi na svjetska tržišta

29. siječnja 2019.

Foto: Carwiz

U Hrvatskoj se već godinama broj aktivnih franšiznih sustava kreće oko 180, od čega na domaće davatelje franšiza otpada tek 25 posto. U svijetu postoji više od 45.000 franšiznih brendova, a na prvome mjestu su lanci brze prehrane, od kojih je najpopularniji McDonalds s 37.241 restoranom. Kad je riječ o franšizama, za taj vid širenja poslovanja odlučuju se i rent a car agencije i franšize kreditnih kartica. Za širenje poslovanja na globalnoj razini putem franšize odlučila se renta a car tvrtka Carwiz rent koja je potpisala franšizni ugovori s pet međunarodnih tržišta - Grčkom, Bosnom i Hercegovinom, Latvijom, Ciprom i Srbijom, tri nova ugovora u završnoj su fazi i bit će gotovi u prvom kvartalu ove godine, dok u idućih godinu dana slijedi franšizno pozicioniranje Carwiza na dodatnih desetak.

Priča o Carwizu jednostavna je, a opet drukčija. Krešimir Dobrilović krenuo je prije dvije godine u samostalne poslovne vode, i to na temelju dugogodišnjeg iskustva rada u rent a car branši. Interes međunarodnih tržišta za poslovni koncept Carwiza započeo je prije godinu i pol tijekom održavanja Međunarodnog sajma turizma u Londonu, dok je dodatna potvrda stigla na prvom samostalnom izlaganju Carwiza na WTM-u u Londonu prošle jeseni, kada je interes za ovaj brend i rad pod tim konceptom iskazalo dvadesetak rent a car kuća iz svijeta. Između ostalog, i tržišta poput Vijetnama, Brazila, Maroka.

„U trenutku kad su se vodili prvi razgovori, današnji je rasplet događaja nalikovao svojevrsnoj znanstvenoj fantastici. Shvativši da tržište iznimno pozitivno reagira na našu filozofiju brenda i poslovanja, nismo se zadržali na zadovoljstvu zbog dobivenih komplimenata. U kratkom roku okupili smo stručni tim čiji je jedan od glavnih ciljeva bio plasman franšiznog poslovanja te usavršavanje svih aspekata ponude. Ekipiranjem i izradom svih modela plasmana krenuli smo u osvajanje globalnog tržišta. Lagao bih kad bi rekao da je bilo jednostavno. Ipak, uspjeli smo“, rekao je predsjednik Uprave Carwiza Krešimir Dobrilović te istaknuo kako su svojim poslovanjem dokazali da i domaće tvrtke mogu postati bitan faktor na globalnom tržištu.

Stručna podrška

Dobrilović ističe kako povratne informacije od franšiznih partnera pokazuju da je njihov proizvod konkurentan na globalnoj sceni.

„U kontekstu plasmana mogu reći da iza svega stoji jako puno truda, vizije i želje koju smo znali kvalitetno predočiti našim partnerima, koji su postali svjesni kako naš uspjeh može u kratkom roku postati i njihov. Kvaliteta, inovativnost i iskustvo prije ili kasnije donose željeni rezultat. Posebno nas raduje što smo jedan od rijetkih hrvatskih brendova - jedini iz sfere rent a cara i turizma - koji je na ovaj način uspješno pozicionirao domaći proizvod na međunarodnoj sceni“, kaže Dobrilović.

Carwiz partnere opskrbljuje stručnom podrškom, operativnim programima, internetskom stranicom, kontaktima s agencijama, a franšiznim će partnerima pomagati i pozicioniranjem na tržištu te svim ostalim aspektima franšizne podrške. „Riječ je o modelu koji je moderan, inovativan, kvalitetno kreiran, odnosno privukao nas je brend-koncept out of the box. Prema svim raspoloživim informacijama koje smo prikupili analizirajući naše tržište, bit će ključan u realizaciji naših očekivanja na razini željenih poslovnih i financijskih ostvarenja“, rekao je Stavros Perakakis iz grčke tvrtke Gelasakis Group, iz koje su među prvima potpisali ugovor s hrvatskom rent a car tvrtkom.

Carwiz trenutno broji više od 60 zaposlenika. Tvrtka posluje putem online kanala prodaje te 13 poslovnica u svim većim gradovima i turistički značajnijim središtima u Hrvatskoj. Putem B2B kanala posluju s gotovo svim značajnijim međunarodnim turističkim emitivnim tržištima, a lani su ostvarili više od 50 milijuna kuna prometa.

Ilijana Grgić