Hrvati će ispod bora ostaviti 13,5 milijardi kuna

2. prosinca 2018.

Foto: Shutterstock

„Prosinac je uvijek bio dobar mjesec za trgovce, pa ih ni ove godine neće razočarati. Prema našim procjenama, u prosincu ove godine potrošit će se više od 13,5 milijardi kuna, čak milijardu više no lani, što će biti najveća potrošnja u Hrvatskoj od kada se mjere ti podaci“, ističe direktorica Sektora za trgovinu Hrvatske gospodarske komore Tomislava Ravlić. Naglašava da od kolovoza 2014. bilježimo rast prodaje, što je ujedno i najdulji niz rasta trgovine na malo otkako postoje statistike. Naime, u prvih je devet mjeseci ove godine rast trgovine na malo 3,6 posto veći u odnosu na isto razdoblje 2017. godine.

Osvrnula se i na rast online trgovine i upozorila da se i domaći trgovci trebaju snažnije prilagođavati novom digitalnom svijetu. „Hrvatski trgovci još uvijek u dovoljnoj mjeri ne prepoznaju važnost online trgovine, što dodatno pogoršava našu poziciju u globalnoj utakmici. Za ilustraciju, online trgovina u svijetu raste 30 posto, a u Hrvatskoj je to mršavih 12 posto“, kaže Ravlić.

Inače, u prosincu najviše trošimo na igračke, nakon toga na kozmetiku, pa odjeću i obuću, a tek onda na hranu, pokazuje istraživanje HGK. „Ako uspoređujemo standard Europljana i naših građana, vidimo da su zapadnjaci u darivanju nešto šire ruke i daruju luksuznije poklone, dok su naši građani ipak okrenuti poklanjanju praktičnih darova“, dodaje Tomislava Ravlić.

No kao što u količini novca koji trošimo trebamo biti racionalni, dobro je razmisliti i o onome što kupujemo i poklanjamo. „Ovim putem pozivamo građane da ovih blagdana razmišljaju više o tome da daruju domaće proizvode. Poklanjanjem domaćih proizvoda potiče se proizvodnja, dakle darujemo dvostruko: i osobe koje želimo darivati, i domaću proizvodnju. Stoga nam i ovih blagdana krilatica treba biti Birajmo srcem – kupujmo hrvatsko", poručili su iz HGK.

Ključni razlozi rasta potrošnje:

1. Rast maloprodaje četiri godine zaredom
2. Rast potrošačkog optimizma
3. Turistički rezultati
4. Povećanje neoporezivoga dijela za božićnice i regres

 

A koliko su Hrvati prošle godine potrošili na blagdanske darove, pogledajte u videu:

 

P.hr, Krešimir Sočković