Greyp G6 osvaja Europu, a priča se i o električnom motociklu

20. svibnja 2019.

Foto: Greyp Bikes

Greyp Bikes, sestrinska tvrtka Rimac Automobila, predstavila je u ožujku svoj novi električni bicikl Greyp G6, a posljednjih mjeseci predstavlja ga korisnicima na praktičnim testiranjima diljem Europe.

Kako kaže vlasnik Greypa Mate Rimac, novi model naglasak s dosadašnje snage, brzine i performansi, čime se dičio prethodni model G12, stavlja na pametne funkcije. “Za razliku od prethodnika, koji je bio više motocikl jer je mogao postići brzinu do stotinjak kilometara na sat i po svim kategorijama izašao iz gabarita bicikla, novi model sastavljen je unutar kuće i fokus mu je na pametnim komponentama, senzorima i stalnoj internetskoj povezanosti”, najavio je Rimac.

Od početka razvoja novog bicikla, ti elementi bili su unutar proizvodnje bicikla, što je suprotno tradicionalnim biciklističkim kompanijama koje prvo izrađuju bicikl, pa mu potom dodaju tehnologiju.

O projektu Greypa, novim idejama i budućnosti govori nam prvi Rimčev zaposlenik i voditelj razvoja tvrtke Greyp Zvonimir Sučić.

“Greyp je nastao kao vježba i popodnevni hobi, koji smo slagali u Rimcu. Kada su neki kupci automobila vidjeli bicikle, zainteresirali su se i to nas je motiviralo na proizvodnju. Bicikle slične tome proizvodio sam desetak godina prije u svojoj maloj manufakturi kod kuće, također iz hobija, a nisu bili namijenjeni ozbiljnoj proizvodnji i prodaji. Silom prilika ove smo naše nove proizvode u tvrtki redizajnirali, napravili novu upravljačku elektroniku, oklop i ramu te je tako Greyp krenuo u proizvodnju”, ističe Sučić.

Njihov novi model G6 kategorija je bicikla koji na tržištu u posljednjim godinama bilježi najveći rast na tržištu električnih bicikala, no drugi razlog je i to što je bicikl vrlo zabavan za upotrebu. Okvir je bicikla od karbona i samo motor nije napravljen u kući jer se nije jurilo za dodatnim performansama. Novi bicikl ima izmjenjivu bateriju koja mu omogućava vožnju do 100 kilometara, a putem aplikacija povezan je s moblinim telefonom koji mu postaje drugi displej.

“I cijenu smo formirali tako što smo uzeli konkurentske bicikle bez tako dobre opreme i formirali prema komponentama kako bi bio konkurentan, a naši dodatni elementi ono su što kupac dodatno dobije, a nitko drugi ne nudi. Ideja je bila da bickl bude povezan s internetom i da s njega možete sakupiti podatke u kojem god trenutku poželite. Zapravo smo ujedno željeli napraviti i platformu koja se može koristiti i na svim drugim vozilima, motociklima, brodovima, automobilima. Platforma nudi nebrojene mogućnosti i samo je vaša mašta ograničenje onome što je moguće s njome napraviti kada imate toliko informacija koje se pri njegovu korištenju mogu sakupiti”, naglašava Sučić.

Novi je bicikl zapravo showcase tehnologije koju tvrtka može napraviti, ali donosi joj prihode, no u Greypu zapravo žele prodavati tehnologiju koju nema nitko drugi u svijetu.

Novi tehnološki izlog inovativne tvrtke iz Svete Nedelje prve kupce već je pronašao iako su u svijetu nepoznati brend. Prvi bicikli su se već zaputili kupcima diljem svijeta, kaže Dominik Vrbanac, voditelj prodaje Greyp Bikesa. “Wow efekt već je kreiran i sada uživamo status velikog interesa kupaca koji žele doći do našeg proizvoda. Zanimaju ih ponajprije visokotehnološki elementi koji se nalaze na našem biciklu. Velika baterija, karbonski okvir i visoka tehnologija naši su aduti koje imamo iako smo u biciklističkom svijetu nepoznati brend. Vjerujem da ćemo uskoro postati poznati i uspostaviti izvrsnu suradnju s dilerima u ovoj branši jer je ono što nudimo zanimljivo, visokokvalitetno i cjenovno konkurentno najboljim proizvodima na tržištu”, kaže Vrbanac.  

Cijena najpametnijeg i najinovativnijeg e-bicikla kreće se od 6500 do 7500 eura, ovisno o opremi koja je na bicikl ugrađena. Top-model ima ograničenje brzine na maksimalna 42 kilometra na sat, dok će slabija dva modela imati ograničenje na 25 kilometara na sat.  

Iako je šef razvoja Greypa zaljubljenik i u motocikle, u tom smjeru se za sada neće ići.

“Ideja postoji, no još nećemo ići u tom smjeru. Takav projekt još nije u realizaciji,  nego ćemo ići u smjeru popunjavanja šire game bicikala prema potrebama koje tržište traži. Motocikli će doći kasnije, u nekom sljedećem koraku. Tehnologija postoji, no još nije vrijeme da to krene u tome smjeru”, zaključuje Sučić.

Novi modeli bicikala čekaju nas već u rujnu, a kako tehnološka osnova postoji, u budućnosti nas očekuju još zanimljiviji proizvodi ove tvrtke za kojima će se okretati mnogi u svijetu.