Izvoz - jedina strategija za budućnost tvrtke

7. lipnja 2019.

Zemljama poput Hrvatske, izvoz predstavlja jedinu zdravu i dugoročno isplativu strategiju za gospodarski rast i zapošljavanje. Tvrtke koje izvoze konkurentnije su, otpornije na recesiju i tržišne izazove, a to je posebno važno da shvate mala i srednja poduzeća. 

Ukupan izvoz Hrvatske u prošloj godini prema privremenim podacima Državnog zavoda za statistiku, iznosio je 107,7 milijardi kuna dok je ukupan uvoz iznosio je 175,5 milijardi kuna. Tako podaci govore da je izvoz lani porastao za 2,9 posto. Rast mnogih tvrtki moguće je realiziarti prije svega kroz izvoz, a pogotovo je to slučaj s malim i srednjim poduzećima koja bi se trabala okretati stranim tržištima odnosno njima bi internacionalizacija trebala biti ključna strategija rasta i razvoja. No, to još uvijek nije tako jer još uvijek imaju brojne prepreke.

Tvrtke koje izvoze su konkurentnije, otpornije na recesiju i tržišne izazove, te imaju viši stupanj inovativnosti u svom poslovanju. No isto tako u Hrvatskoj problem su i potpore koje su dostupne tvrtkama kako bi mogle rasti i izvoziti.

Prema posljednjim objavljenim podacima u gospodarstvu, hrvatska mala i srednja poduzeća imaju udio od 99,7 posto, što je konstanta već dugi niz godina. Njihov udio u ukupnom ostvarenom prihodu u Hrvatskoj iznosi 59,5 posto, a kad je riječ o izvozu, tu im je udjel od samo 40-tak posto.

Ilijana Grgić