Aplikacija koja podiže financijsku pismenost

11. lipnja 2019.

Foto: Ekonomska klinika

Kroz igru i priču, tako najjednostavnije rečeno funkcionira edukativna aplikacija koju su osmislili u Ekonomskoj klinici, odnosno neprofitnoj udruzi studenata Ekonomskog fakulteta u Zagrebu. Aplikacijom se željelo na jednostavan podignuti financijsku pismenost najmlađih članova - učenika od prvog do četvrtog razreda, odnosno upoznati ih s osnovnim financijskim pojmovima s kojima se svakodnevno susreću, a često ih ne razumiju.

"Djeca predstavljaju bitan potrošački segment, odnosno raspolažu određenim iznosom novca koji dobivaju od najbližih članova svoje obitelji, a koji potom koriste za kupnju raznih proizvoda i usluga. Uzimajući u obzir i činjenicu da su i budući potrošači, uočili smo kako u obrazovnom sustavu još ne postoji predmet kojim se djeci omogućuje stjecanje navedenog znanja. Zbog toga smo odlučili dodatno podignuti ljestvicu postojećeg projekta Financijska pismenost osnovnoškolaca, s kojim već drugu godinu zaredom predano posjećujemo škole na području Zagreba, razvijanjem ove mobilne aplikacije. Aplikacija predstavlja idealno rješenje za sve škole diljem Hrvatske koje nismo u mogućnosti posjetiti, a trenutno je dostupna na Android uređajima“, ističe voditeljica projekta Financijska pismenost osnovnoškolaca Ivana Divić.  

Najvišu razinu financijske pismenosti pokazali su učenici Osnove škole Otona Ivekovića i Osnovna škola Mladost iz Zagreba. Učenici koji su pokazali zavidnu razinu znanja i našli se među prvih deset najboljih osvojili su vrijedne nagrade pod pokroviteljstvom Privredne banke Zagreb.

Aplikacija se sastoji od dva dijela, dijela za odrasle s nazivom Ekonomska klinika i dijela za djecu - kviza. Kviz se sastoji od 14 razina, a svaka razina nadovezuje se na drugu, od lakših prema težim pojmovima iz područja ekonomije te je u potpunosti prilagođena toj dobi. Kviz se također sastoji od dva dijela: prvi dio čini vježbu u kojem djeca uče nove pojmove i savladavaju gradivo, dok drugi predstavlja natjecateljski dio.

P.hr/I.G.