&
Jezik naš svagdašnji kao dobra poslovna priča
Nakon ulaska u neke 'ozbiljne' godine, neki će od nas podvući crtu te krenuti u introspekciju i analizu dosadašnjega poslovnog puta. Upravo to učinila je Petra Švarc, i to nakon više od 20 godina radnog iskustva, od novinarstva, preko međunarodnih organizacija, PR agencija pa do vođenja korporativnih komunikacija nekoliko velikih kompanija. Nakon osobne inventure odlučila se za jedan novi trenutak: krenuti u vlastite poslovne vode. Svjetlo dana ugledala je Jezičarka - poslovni brend koji daje savjete za sva moguća jezična pitanja s kojima se možete susresti u svakodnevnom životu ili poslovanju. "Kao profesorica francuskog i talijanskog jezika sve ovo vrijeme sporadično sam se bavila prevođenjem i lekturom, a u opisu svakoga mojeg radnog mjesta bilo je kreativno pisanje, pa i copywriting i vođenje društvenih mreža. Danas je Jezičarka moj mali biznis kojim ljudima pomažem da se učinkovito, kvalitetno i lijepo izraze te uspješno komuniciraju", kaže nam Petra Švarc koja ističe kako u svom poslovanju ima cijelu lepezu usluga: od lektoriranja i uređivanja tekstova, prevođenja s i na četiri svjetska jezika - francuski, talijanski, engleski i njemački, zatim kreiranja raznih vrsta sadržaja, medijskih treninga, individualnog coachinga. Jednostavno, sve što ona radi, može se svesti pod zajedničko ime - jezični savjetnik, ili na engleskom - language consultant.    Petra Švarc       "Već pomalo otrcana, ali svakako mudra izreka koja kaže da ako odabereš posao koji voliš, zapravo nećeš morati raditi ni dana u svom životu, bila mi je 'šlagvort'. Razmišljala sam koji bi posao za mene značio to - nešto što toliko volim raditi da to uopće ne doživljavam kao posao, kao obvezu, kao napor. I kada sam “ogulila” sve formalne opise, titule i zvučne nazive koji su se do sada nalazili na mojim vizit-kartama, shvatila sam da je 'jezičarka' nešto što je duboko zapisano u mom identitetu i od čega ne mogu, a i ne želim pobjeći", ističe Petra te dodaje kako joj je izuzetno jaka motivacija, a i putokaz bio silno loš položaj jezika u našem društvu. "Rekla bih čak da situacija nikada nije bila gora. Javna riječ, počevši od medija pa sve do političara i ostalih javnih osoba, posve je lišena bilo kakve pažnje, ljepote, znanja i umijeća. Kultura misli, riječi i govora posve je zanemarena, nalazi se u zapećku. Tužno mi je bilo gledati i jednostavno nisam mogla prihvatiti da se čovjek, kojemu je dana dragocjena mogućnost da svoje misli i osjećaje izražava drugima, svjesno odriče bilo kakve ljepote i uzvišenosti i komunikaciju shvaća na toliko prizeman, sirov način“, otkriva nam Petra, a u prilog tome ističe činjenicu kako mnogi mediji uopće nemaju zaposlene lektore.  Kad je pak riječ o poslovnoj  komunikaciji, i tu je priča zanimljiva. U današnjem svijetu, u kojemu je glavna moneta postalo vrijeme, sve je ubrzano, digitalizirano - komunikacija je često svedena na znakove, emoji zamjenjuju čitave rečenice, služe kao odrednica ritma, atmosfere i tona. "Djeca i mladi i ne poznaju drukčiju komunikaciju. To se naročito može vidjeti u poslovnoj korespondenciji. Ona se zbiva putem e-maila, ali i mnogo bržim kanalima poput WhatsAppa, Vibera ili raznih messengera. Kao takva, posve je štura, ogoljela, služi isključivo za prijenos informacija. Doslovno me zaboli kada u poslovnim mailovima uočim izostanak dijakritičkih znakova pa čak i interpunkcije, nerijetko se zanemaruju i pravila o uporabi malog i velikog slova", kaže nam te ističe da nema ništa protiv digitalnih kanala komunikacije, samo smatra da ih je, kao i sve drugo u životu, potrebno koristiti s mjerom i uz nešto zdravog razuma.  Foto: Shutterstock Kako je tek ušla u samostalne poslovne vode, njezin je plan ići korak po korak i veseliti se svakomu novom projektu te se nada kako će hrvatski jezik u svim vidovima komunikacije, pa i u onome poslovnom, imati mnogo bolji tretman od trenutnoga.  
&
Uzlet 5G-a brži od očekivanog
Brzi rani zamah i entuzijazam za 5G tehnologiju mogao bi do kraja 2024. godine donijeti dodatnih 400 milijuna pretplata na poboljšanu mobilnu širokopojasnu mrežu diljem svijeta, prognozira kompanija Ericsson u lipanjskom izdanju Ericsson Mobility Reporta. Ericsson predviđa 1,9 milijardi 5G pretplata u 2024. godini, što je u odnosu na 1,5 milijardi predviđenih u izdanju iz studenoga 2018. godine povećanje od gotovo 27 posto. Ostale prognoze također su znatno povećane kao rezultat brzog uzleta 5G-a. Predviđa se da će 5G pokrivenost doseći 45 posto svjetske populacije do kraja 2024. godine, a taj bi udio mogao narasti na 65 posto, budući da tehnologija dijeljenja spektra omogućuje implementaciju 5G na LTE frekvencijskim pojasevima. Pružatelji komunikacijskih usluga na više su tržišta pustili 5G u rad nakon predstavljanja 5G-kompatibilnih pametnih telefona, a na nekim tržištima postavljaju ambicioznije ciljeve za do 90-postotnu pokrivenost stanovništva u prvoj godini, kažu u Ericssonu. Kako 5G uređaji postaju sve dostupniji i sve više 5G mreža postaje funkcionalno, više od 10 milijuna 5G pretplata projicirano je širom svijeta do kraja 2019. godine, dodaju. Očekuju da će broj korisnika 5G-a najbrže rasti u Sjevernoj Americi, na očekivanih 63 posto 5G mobilnih korisnika 2024. godine. Sjeveroistočna Azija slijedi na drugom mjestu (47 posto), a Europa na trećem (40 posto). U Ericssonovom izvješću se navodi i kako je ukupni mobilni podatkovni promet nastavio globalno rasti i u prvom tromjesečju ove godine te je čak 82 posto veći nego u istom razdoblju prošle godine. Predviđa se da će do kraja 2024. godine doseći 131 eksabajt (1018 bajta) mjesečno, iznos za koji se predviđa da će oko 35 posto biti ostvaren putem 5G mreža.
&
HTZ nominiran za najbolju nacionalnu turističku organizaciju
Hrvatsku turističku zajednicu nominirao je Virtuoso, vodeće udruženje organizatora putovanja u segmentu luksuznog turizma, za najbolju nacionalnu turističku organizaciju na svijetu u sklopu 2019 Virtuoso Award, odnosno u kategoriji Tourism Board of the Year.  Nominirane su još i nacionalne turističke organizacije Švicarske, Australije, Novog Zelanda i Slovenije, a pobjednik će biti objavljen 12. kolovoza 2019. u sklopu Virtuoso Travel Weeka, najznačajnijeg turističkog događanja na američkom kontinentu. "Svaka nominacija, koja je rezultat našega kvalitetnog rada, izuzetno nas veseli, a posebice nominacija renomiranog udruženja poput Virtuosa. Priznanje je to svim vrijednim kolegama i zaposlenicima HTZ-a te svim turističkim djelatnicima diljem Hrvatske. Ova nominacija dodatno potvrđuje odličnu poziciju Hrvatske na velikome američkom tržištu s kojeg nas svake godine posjećuje sve više turista, a još bolje trendove očekujemo nedavnom uspostavom izravnog leta Philadelphia - Dubrovnik", rekao je direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić dodavši da će hrvatska turistička ponuda na američkom tržištu biti još vidljivija jer uskoro s radom započinje, uz postojeći ured u New Yorku, novi ured u Los Angelesu. Dodajmo kako se Hrvatska na američkom tržištu nalazi među top pet rastućih destinacija, što potvrđuje i snažan rast turističkog prometa u posljednjih nekoliko godina. Naime, tijekom prošle godine u Hrvatskoj je s tržišta SAD-a ostvareno oko 585.000 dolazaka i 1,6 milijuna noćenja, što u odnosu na 2017. godinu predstavlja rast od 22 posto u dolascima i 18 posto u noćenjima. Pozitivni trendovi zadržani su i u dosadašnjem dijelu ove godine tijekom kojeg je ostvareno više od 190.000 dolazaka i 500.000 noćenja američkih turista, što predstavlja rast od 14 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine. Navedeni rezultati pozicioniraju SAD kao najznačajnije daleko emitivno tržište za Hrvatsku. Virtuoso predstavlja mrežu najboljih američkih luksuznih turističkih agencija koja broji više od 17.500 savjetnika širom svijeta te godišnjim prometom koji iznosi više od 23,7 milijardi američkih dolara. Mreža Virtuoso uključuje više od 1.700 partnera među kojima su vrhunski hoteli i odmarališta, turoperatori, avioprijevoznici, agencije, a osnovni je cilj mreže klijentima ponuditi detaljno isplanirana i nezaboravna putovanja.
&
HANFA raspisala natječaj za stipendiranje studenata
Hrvatska agencija za nadzor financijskih usluga raspisala je natječaj za dodjelu studentskih stipendija koje će se početi isplaćivati od akademske godine 2019./2020. Prijave se primaju zaključno s 30. lipnja. Natječaj za stipendiranje objavljen je na internetskoj stranici HANFA-e, pod izbornikom „Karijere“. Uvjeti za prijavu su: upisan redovni studij i status redovnog studenta na visokom učilištu u Republici Hrvatskoj te završena druga, treća ili četvrta godina studija ekonomije, prava, matematike ili informatičkih tehnologija i upisan diplomski studij nakon završene odgovarajuće godine studija. Uz navedeno, uvjet je da su po završetku studijske godine položeni svi ispiti iz prethodnih godina studija uz prosjek ocjena u trenutku prijave od najmanje 4,0. Kandidati moraju ispunjavati i uvjet aktivnog znanja engleskog jezika u govoru i pismu. Od ostalih uvjeta važno je da student ne prima stipendiju ili neki drugi oblik potpore za studiranje, da nema upisano mirovanje studentskih obaveza te da mu nije protekao rok za završetak studija. HANFA će putem objavljenog natječaja dodijeliti više stipendija u pojedinačnom iznosu od 1750 kuna mjesečno, u trajanju od početka akademske godine 2019./2020. do završetka studija. Stipendirani studenti obvezuju se redovito studirati i polagati ispite te odraditi stručnu studentsku praksu u HANFA-i u trajanju od tri tjedna. Nakon završetka školovanja, ako HANFA u skladu sa svojim interesima i potrebama ponudi zapošljavanje stipendistu, on je dužan isto prihvatiti i ostati u radnom odnosu onoliko godina koliko je trajala stipendija, uvećano za jednu godinu. Kriteriji odabira bit će: visina prosjeka ocjena, sudjelovanje u studentskim aktivnostima, pisani, izlagani ili objavljeni radovi te procjena motivacije i interesa za mogući rad u HANFA-i.  
&
Otvorena šibenska tvrđava sv. Nikole
Jedna od najljepših renesansnih tvrđava na Mediteranu koju je UNESCO zaštitio još 2017. godine, prvi put otvorila je svoja vrata za sve posjetitelje. Na tvrđavi sv. Nikole u posljednje dvije godine obavljena je prva faza nužnih radova kako bi se znamenitost uopće mogla staviti u funkciju te kako bi se napokon mogao započeti iskorištavati njen turistički, kulturni i gospodarski potencijal. U protekle tri godine u obnovu je uloženo oko pet milijuna kuna, od čega četiri milijuna kuna iz proračuna Šibensko-kninske županije, dok je ostatak financiralo Ministarstvo kulture. Provedeni su radovi čišćenja objekta, nužne sanacije i osiguravanja posjetitelja. Sanirano je brodsko pristanište i rampa na glavnom ulazu, postavljene su sigurnosne ograde, odvezen nagomilani otpad te omogućen siguran i organiziran pristup lokalitetu. Sretni smo što će tvrđava, koja zaista ima posebno značenje za sve nas, danas otvoriti svoja vrata posjetiteljima iz cijelog svijeta, istaknula je Anita Babačić Ajduk, ravnateljica Javne ustanove Priroda, koja rukovodi  projektom obnove tvrđave. "Nakon što smo milijune kuna uložili u najnužniju sanaciju, shvatili smo da moramo osmisliti sustav organiziranog posjećivanja. To je nužno radi sigurnosti posjetitelja, zaštite spomenika kulture i kvalitete doživljaja. A to je i naša obveza prema UNESCO-u. Zato će se ove godine tvrđavu moći posjećivati isključivo organiziranim brodom koji polazi sa šibenske rive. Naš koncept i misao vodilja u planiranju, dosadašnjoj i budućoj realizaciji projekata integralno je upravljanje prirodnom i kulturnom baštinom. U ovom trenutku to je jedini sustav koji jamči sigurnost posjetiteljima i očuvanje UNESCO spomenika. I evo nas danas ovdje – na otvorenju tvrđave koja će već od sutra primiti prve goste", dodala je Anita Babačić Ajduk. O kulturnom značaju, vrijednosti i UNESCO-ovom angažmanu govorila je ministrica kulture Nina Obuljen Koržinek. "Kad stavljamo ovakve projekte i prostore u funkciju, često govorimo o turistima i posjetiteljima. Ali zapravo je najvažnije ono što ta baština znači na nas, za građane, koji će dolaziti posjećivati spomenike. Jer svjedočeći tu ljubav prema svojoj baštini, svjedočimo ljubav prema svojoj domovini i unosimo taj tako potreban optimizam", istaknula je Nina Obuljen Koržinek.