&
Svijeće od soje iz Kutine kao neobičan suvenir
Ukrasne svijeće u svakom domu ili radnom prostoru daju posebnu atmosferu, a uz dodatak mirisa potiču dobra raspoloženja i osjećaje. Tijekom cijele godine svijećama stvaramo svečano ili romantično ozračje kad god to poželimo, a mirisne svijeće nam donose trenutke opuštanja. No sve je više onih koje i u izboru svijeća žele više te posežu za eco-friendly proizvodima. Sojine svijeće u javnosti su poznate i kao zelene svijeće, a izvrsna su zamjena za tradicionalne parafinske svijeće koje su većinom dostupne na našem tržištu. Mnogi ne znaju, ali sojin vosak nastaje postupkom hidrogenacije sojinog ulja. Zanimljivo je kako ovakve svijeće prilikom izgaranja ne stvaraju čađu, odnosno gore čisto i duže od parafinskih svijeća. Izradom visokokvalitetnih sojinih svijeća bave se u maloj obiteljskoj manufakturi Lopoch iz Kutine, pod budnim okom vlasnice Renate Fertelmeš. "Naše sojine svijeće ručno su izlivene u malim serijama, a koristimo samo najkvalitetnije materijale. Izrađene su od 100-postotnoga prirodnog sojinog voska i najčišćih mirisnih ulja. Svaki korak u našem procesu poduzima se s pažnjom, od ručno obojenih staklenki, topljenja voska te spajanja naših mirisa do označavanja i pakiranja gotovog proizvoda", kaže Renata Fertelmeš te ističe kako je ova pažnja posvećena detaljima ključna u pružanju jedinstvenog i visokokvalitetnog proizvoda. Sirovinu za izradu svijeća nabavlja u Hrvatskoj. Njihov je Natural Box suvenir s motivima gradova. Sastoji se od prirodnih, ručno izrađenih proizvoda, s time da uz mirisnu ekosvijeću od soje, paket sadrži vrećicu mirisne lavande i biljni sapun. Proizvodi dolaze zapakirani u pamučnoj torbi s natpisom i slikom grada. Trenutno su u ponudi Dubrovnik, Split, Šibenik, Pula i Zadar, a ako bude interesa, radit će se i na drugim gradovima. Zanimljiva je mobilna aplikacija kojom je moguće skenirati svijeću s motivom određenoga grada, nakon čega se na uređaju prikažu informacije o tom gradu. "Postoji mogućnost personaliziranih svijeća, koje su idealne kao zahvalnice za goste na vjenčanjima, krštenjima, krizmama, prvim pričestima. U ovom poslu trenutno radim samo ja kao vlasnica te suprug i sin koji su mi od velike pomoći“, otkriva nam Renata Fertelmeš, koja ističe kako svoje proizvode plasira putem suvenirnica, poklon-galerija, sajmova, salona vjenčanica, web-shopa. Iako je na tržištu prisutna tek pola godine, za sada je više nego zadovoljna prodajom. "Kad je riječ o planovima, želja nam je da budemo prisutni u svakom većem gradu u Hrvatskoj te da svoje proizvode plasiramo i izvan Hrvatske", zaključuje Renata Fertelmeš.  
&
Influenceri bez filtera na Vernu
Kako izgleda radni dan influencera, na koji način ugovaraju suradnje s brendovima te koliki je njihov stvarni utjecaj i odgovornost prema svojim pratiteljima, te kako se zapravo stvaraju najpopularniji digitalni sadržaji na sva ova pitanja odgovor su ponudili na na Veleučilištu VERN' na društveno odgovornoj konferenciji 'Influenceri bez filtera' koja je okupila neke od najuspješnijih hrvatskih influencera te stručnjake iz digitalnih agencija, produkcijskih kuća i akademske zajednice. "U današnje vrijeme u kojem smo gotovo 24 sata uronjeni u neki medij, uglavnom društvene mreže, iznimno je važno govoriti o utjecaju, odgovornosti i samoregulaciji influencera. Ideja ove konferencije bila je naglasiti razliku između stvarnosti i virtualnih konstrukcija, od izgleda hrane do našeg vlastitog izgleda. Mislim da smo otvorili zanimljive teme i dali konkretan doprinos podizanju svijesti o ovim važnim pitanjima", rekla je VERN'ova predavačica Maja Mihovilović. Na tri tematske sesije „Influenceri 101“, „Bez filtera“ i „Body positivity“ gostovali su neki od najpoznatijih hrvatskih influencera u području mode, fotografije, lifestylea, gastronomije..., poput Maše Zibar, Donne Lugonje Petković, Marka Vuletića, Mile Butorca, Sanje Mijac i mnogih drugih. U panel diskusijama progovorili su o pravoj istini koja se krije iza posla kojim se bave, svojoj ljubavi prema produkciji sadržaja, ali i najvećim strahovima. Fenomen utjecaja influencera i virtualno kreiranog svijeta komentirali su i stručnjaci: Anamarija Virant iz agencije Degordian, Antica Vuletić iz JoomBoosa, modni fotograf Zvonimir Ferina, prof. dr. sc. Gordana Kuterovac Jagodić s Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, Maja Mihovilović s Veleučilišta VERN' te Aleksandra Orlić, glavna urednica Cosmopolitana. U okviru konferencije održana je i stručna prezentacija studenta VERN'a Luke Lajića, modnog influencera i fotografa, kava s Mateom Frajsberger koju je vodila Aleksandra Milinković s Entera te nagradni kviz za posjetitelje, koji su ovom prilikom mogli pogledati i izložbu crno-bijelih fotografija „Influenceri bez filtera“, postavljenu na Veleučilištu VERN'.
&
U stalnom postavu muzeja u Bordeauxu vina 26 naših vinarija
Četiri hrvatske vinarije: Zlatan Otok, Dingač Skaramuča, Krauthaker i Feravino, u organizaciji Hrvatske gospodarske komore, predstavile su svoja vina u Gradu vina Bordeaux pod palicom sommelierke Barbare Bačić. Sinoć održan masterclass samo je jedan u nizu aktivnosti u Gradu vina (La Cite du Vin), muzeju koji je izgradila francuska Fundacija za kulturu i promociju vina kako bi zaljubljenicima u vino omogućila da na jednome mjestu kušaju vina iz cijelog svijeta. U stalnom postavu nalaze se vina 26 hrvatskih vinarija. Hrvatska gospodarska komora potpisala je novi ugovor s Gradom vina Bordeaux, produživši time već postojeće partnerstvo te je time otvorila još jednu izvrsnu promotivnu mogućnost za sve hrvatske vinare, kaže potpredsjednik za poljoprivredu i turizam HGK Dragan Kovačević. "Ovime su stvorene sve pretpostavke za još bolju promociju vina u inozemstvu. Hrvatska se mora i dalje brendirati kao zemlja vrhunskih vina, među ostalim i daljnjom provedbom strategije brenda Vina Croatia – vina mosaica. Naši su vinari pokazali još jednom da su upravo zahvaljujući potencijalu svojih vrhunskih vina spremni za najzahtjevnija tržišta na kojima se cijene autohtone i internacionalne sorte", kaže Kovačević. Za domaće vinare ovo je velika prilika jer se na francusko tržište nije lako probiti. Vlado Krauthaker jedan je od rijetkih sretnika koji svoja vina izvozi u Francusku. Premda posljednjih deset godina bilježe i porast izvoza suhih, Krauthaker kaže kako u Francuskoj najbolje prolaze njihova slatka vina. "Vrlo nam je važna prisutnost na francuskom tržištu, ne toliko iz komercijalnih ili financijskih razloga, koliko zbog prestiža u vidu same prisutnosti na tom tržištu. U Gradu vina u Bordeauxu najveća je koncentracija ljudi koji nešto znače u vinskom svijetu", zaključuje Krauthaker.
&
Learning Disruption 2019 dovodi stručnjake za digitalno učenje
Prvi put u regiji više od 100 sudionika konferencije Learning Disruption 2019 imat će priliku prisustvovati predavanjima iskusnih hrvatskih i inozemnih stručnjaka, interaktivnom panelu i radionicama o važnosti digitalizacije u transformaciji kompanija te promicanju digitalnog i inovativnoga organizacijskog učenja. Konferencija koja će odgovoriti na ključna pitanja u vezi s dodatnim unaprjeđenjem poslovanja te povećanjem konkurentnosti na tržištu i učinkovitosti zaposlenika održat će se 3. srpnja 2019. u Zagrebu, a prijave su moguće već danas. Konferencija Learning Disruption 2019 posvećena je inovativnim i digitalnim modelima učenja u poslovnom okruženju, a namijenjena je menadžmentu zaduženom za korporativnu kulturu, ljudske resurse, digitalnu transformaciju; specijalistima i projektnim voditeljima edukacija i razvoja te manjim i srednjim poduzetnicima koji žele dodatno unaprijediti svoje poslovanje. Teme na konferenciji su način organizacije učenja u korporacijama; onboarding, leadership, sales i ostali razvojni programi; inovativne metode učenja za razvoj kompetencija potrebnih za budućnost i učinkovito poslovanje te gejmifikacija, design thinking te ostale metode poticanja kreativnog i kolaborativnog učenja. Predavači na konferenciji Learning Disruption 2019 stručnjaci su iz područja e-learninga, digitalne transformacije te budućnosti učenja unutar poslovne zajednice, a neki od njih su Alexandre Giry Deloison, razvojni menadžer za međunarodne poslove tvrtke CrossKnowledge; Claus Kjeldsen s Instituta za istraživanje budućnosti iz Kopenhagena; Paolo Zenzerović, voditelj operacija Instituta za razvoj i inovativnost mladih - Croatian Makers; Alan Žepec, osnivač i izvršni direktor konzultantske tvrtke LQ i drugi ugledni stručnjaci iz područja liderstva i osobnog razvoja. Središnji događaj konferencije je panel o povezanosti učenja i poslovnog uspjeha na kojem će sudjelovati Boris Trupčević, direktor Styrije za Hrvatsku; Ivan Skender, glavni direktor za transformaciju poslovanja, ljudske potencijale i korporativne komunikacije A1 Hrvatska, Tomislav Dominković, član Uprave Algebre i Irena Bašić Štefanić, direktorica ljudskih resursa RBA banke, a koji će moderirati Alan Žepec. Organizatori konferencije Learning Disruption "Nekadašnji pristupi učenju i razvoju zaposlenika više ne funkcioniraju. Nove tehnologije dovele su do potpune disrupcije učenja i stvaranja novih mentalnih modela usvajanja novih znanja, stoga je potrebno uhvatiti korak s razvojem tehnologije, novim znanjima, brzinom distribucije informacija, ali i novim generacijama kadrova koji tek dolaze. Zato Learning Disruption ne treba promatrati samo kroz prizmu događaja već i kao mjesto razmjene iskustava i znanja o načinima kako nadolazeće trendove iskoristiti u svoju korist i tako profitirati na poslovnom planu", istaknuo je Alan Žepec, osnivač i izvršni direktor konzultantske tvrtke LQ koja je zaslužna za pokretanje ovog projekta. Uz razmjenu znanja i iskustva o najnovijim trendovima, dodatna povlastica konferencije je i dodjela posebne Learning Disruption nagrade organizacijama koje su u proteklih dvije godine provele projekt iz područja inovativnog ili digitalnog učenja te time pridonijele razvoju vlastite organizacije. Prijave za sudjelovanje moguće su od 6. svibnja na službenoj stranici konferencije.  
&
Hrvatski turizam dobio dvije nagrade na sajmu ITB China
Hrvatska turistička zajednica predstavlja hrvatsku turističku ponudu na poslovnom sajmu ITB China, koji se održava u Šangaju do 17. svibnja. Hrvatska ponuda predstavlja se u sklopu velikog štanda European Travel Commisiona, gdje svoju ponudu predstavljaju 23 europska subjekta, među kojima i Europska prijestolnica kulture Rijeka 2020. te TZ grada Zagreba. Sajam je obišao direktor HTZ-a Kristjan Staničić koji se susreo s predstavnicima kineskoga turističkog sektora i preuzeo nagrade za hrvatski turizam. Nastup na sajmu ITB China vrlo je značajan, posebice u godini koja je proglašena hrvatsko-kineskom godinom kulture i turizma, kaže direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić. "Zbog toga smo zajedno organizirali posebno predstavljanje Rijeke kao Europske prijestolnice kulture 2020. godine jer je kulturni turizam jedan od najtraženijih proizvoda na velikome kineskom tržištu. Izuzetno nas veseli i što naši ključni partneri javljaju da je zanimanje za hrvatskim destinacijama u kontinuiranom porastu što potvrđuje i turistički promet ostvaren s tržišta Kine u dosadašnjem dijelu godine, a koji je u porastu od oko 60 posto u odnosu na isto razdoblje prošle godine", dodaje Staničić. U sklopu sajma održana je svečana dodjela nagrada It's My World Travel Awards 2019, a Hrvatska je osvojila nagradu u kategoriji Amazing Travel Experiences of the Year, i to za doživljaj filmske ture Igre prijestolja u Dubrovniku. Riječ je o priznanjima koje dodjeljuju ITB China i specijalizirani turistički portal Qyer namijenjen kineskim turistima. Qyer se pozicionirao kao iznimno popularna kineska i svjetska platforma koja nudi usluge putovanja, koju koristi više od 100 milijuna ljudi diljem svijeta. Predstavništvo HTZ-a u Šangaju sudjelovalo je i na ETOA radionici održanoj uoči ITB-a na kojoj se direktorica Predstavništva Franka Gulin susrela s više od 25 turoperatora i kineskih medija. „Dojmovi s radionice su sjajni, bili smo definitivno među najtraženijim turističkim destinacijama radionice, a svi se zanimaju za duže ture i produljenje broja noćenja u Hrvatskoj. Činjenica da su nas ključni kineski kreatori javnog mnijenja odabrali za nagradu Best Travel Experience dovoljno govori o značaju Hrvatske kao jednog od najbrže rastućih tržišta za kineske turiste. Ta nas nagrada veseli jer upućuje na to da Hrvatska postaje popularno odredište i za kineske turiste mlađe populacije što je svakako odmak od klasičnog tipa turista koji nas posjećuje i u skladu je s našom strategijom usmjerenom na ovo tržište“, naglasila je Gulin. U sklopu sajma ITB China održana je i svečana dodjela nagrada CTW Chinese Welcome Award, koju od 2004. godine dodjeljuje organizacija China Outbound Tourism Research Institute. Hrvatska turistička zajednica, zajedno sa Slovenskom turističkom organizacijom, osvojila je prestižnu CTW nagradu za projekt Experience Croatia, Feel Slovenia u kategoriji Internet & Media. Nagrade se dodjeljuju po 16. put u ukupno pet kategorija: inovacije proizvoda, internet/mediji, kvaliteta usluge, marketing, ukupna izvedba. COTRI će promovirati pobjednike putem vlastitih komunikacijskih kanala i društvenih mreža, a ove je godine zaprimljen rekordan broj kandidatura, odnosno njih 67. COTRI je jedan od vodećih neovisnih istraživačkih instituta na svijetu za savjetovanje, istraživanje, informiranje, obuku i procjenu kvalitete u vezi s kineskim tržištem odlaznog turizma. Hrvatska se delegacija susrela i s predstavnicima kineske platforme Mafengwo, koja predstavlja kombinaciju Facebooka i Trip Advisora te s predstavnicima agencije Travel Link, jedne od najboljih agencija koje se bave marketingom u turizmu. O mogućnostima suradnje razgovaralo se i s predstavnicima agencije Tongchengom, treće po veličini online agencije u Kini, ali i sa predstavnicima media buying agencije Hy Link, prve kineske neovisne agencije koja među svojim brojnim klijentima ima i turistički brend SAD-a.
&
Svijeće od soje iz Kutine kao neobičan suvenir
Ukrasne svijeće u svakom domu ili radnom prostoru daju posebnu atmosferu, a uz dodatak mirisa potiču dobra raspoloženja i osjećaje. Tijekom cijele godine svijećama stvaramo svečano ili romantično ozračje kad god to poželimo, a mirisne svijeće nam donose trenutke opuštanja. No sve je više onih koje i u izboru svijeća žele više te posežu za eco-friendly proizvodima. Sojine svijeće u javnosti su poznate i kao zelene svijeće, a izvrsna su zamjena za tradicionalne parafinske svijeće koje su većinom dostupne na našem tržištu. Mnogi ne znaju, ali sojin vosak nastaje postupkom hidrogenacije sojinog ulja. Zanimljivo je kako ovakve svijeće prilikom izgaranja ne stvaraju čađu, odnosno gore čisto i duže od parafinskih svijeća. Izradom visokokvalitetnih sojinih svijeća bave se u maloj obiteljskoj manufakturi Lopoch iz Kutine, pod budnim okom vlasnice Renate Fertelmeš. "Naše sojine svijeće ručno su izlivene u malim serijama, a koristimo samo najkvalitetnije materijale. Izrađene su od 100-postotnoga prirodnog sojinog voska i najčišćih mirisnih ulja. Svaki korak u našem procesu poduzima se s pažnjom, od ručno obojenih staklenki, topljenja voska te spajanja naših mirisa do označavanja i pakiranja gotovog proizvoda", kaže Renata Fertelmeš te ističe kako je ova pažnja posvećena detaljima ključna u pružanju jedinstvenog i visokokvalitetnog proizvoda. Sirovinu za izradu svijeća nabavlja u Hrvatskoj. Njihov je Natural Box suvenir s motivima gradova. Sastoji se od prirodnih, ručno izrađenih proizvoda, s time da uz mirisnu ekosvijeću od soje, paket sadrži vrećicu mirisne lavande i biljni sapun. Proizvodi dolaze zapakirani u pamučnoj torbi s natpisom i slikom grada. Trenutno su u ponudi Dubrovnik, Split, Šibenik, Pula i Zadar, a ako bude interesa, radit će se i na drugim gradovima. Zanimljiva je mobilna aplikacija kojom je moguće skenirati svijeću s motivom određenoga grada, nakon čega se na uređaju prikažu informacije o tom gradu. "Postoji mogućnost personaliziranih svijeća, koje su idealne kao zahvalnice za goste na vjenčanjima, krštenjima, krizmama, prvim pričestima. U ovom poslu trenutno radim samo ja kao vlasnica te suprug i sin koji su mi od velike pomoći“, otkriva nam Renata Fertelmeš, koja ističe kako svoje proizvode plasira putem suvenirnica, poklon-galerija, sajmova, salona vjenčanica, web-shopa. Iako je na tržištu prisutna tek pola godine, za sada je više nego zadovoljna prodajom. "Kad je riječ o planovima, želja nam je da budemo prisutni u svakom većem gradu u Hrvatskoj te da svoje proizvode plasiramo i izvan Hrvatske", zaključuje Renata Fertelmeš.